تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۶۷۷۲
کیان‌پور:

توسعه ریلی کشور را به‌نقطه اتصال شرق به غرب آسیا تبدیل می‌کند/لزوم افزایش حمل‌ونقل ریلی مسافر از ۵ درصد به ۱۵ درصد

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: فعال شدن بخش ریلی می‌تواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و بخش‌هایی از اروپا تبدیل کند.
توسعه ریلی کشور را به‌نقطه اتصال شرق به غرب آسیا تبدیل می‌کند/لزوم افزایش حمل‌ونقل ریلی مسافر از ۵ درصد به ۱۵ درصد

به گزارش می متالز، مجید کیان‌پور درخصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور، اظهار داشت: ظرفیت بسیار عظیمی در بخش حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد که نیازمند توسعه خطوط، تکمیل کُریدور های اصلی است و قطعا می‌توانیم نقش ترانزیتی و هاب شدن ایران در خاورمیانه را به عنوان نقطه واسط شرق به غرب داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با استفاده از فاینانس‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی خطوط ریلی کشور را برابر با استانداردهای روز دنیا توسعه دهیم، گفت: این توسعه می‌تواند شامل برقی کردن و  اصلاح خطوط مسیر باشد تا در نهایت بتوانیم حمل‌ونقل ریلی مسافر را از 5 درصد به حدود 10 تا 15 درصد برسانیم.

نماینده مردم ازنا و درود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهمچنین باید بتوانیم حمل و نقل ریلی بار را باید از 10 درصد به میزان 20 تا 30 دصد افزایش دهیم، اضافه کرد: حمل و نقل ترکیبی در بخش ریل می‌تواند به خوبی جواب‌گو باشد و اینکه از کشورهای دیگر بخواهند از این بخش به‌عنوان ترانزیت استفاده کنند در معرفی ایران تاثیر بسیار زیادی را دارد.

وی در خصوص پیشنهاد چیین‌ها برای احیا جاده ابریشم و توسعه حمل و نقل ریلی بین ایران و چین، اظهار داشت: این مسئله می‌تواند یک نقش اساسی در توسعه اقتصاد ایران داشته باشد و ما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود حمل و نقل ریلی کشور بهتر استفاده کنیم همانگونه که صنعت هوانوردی کشور از ظرفیت‌ها و کولیدورهای موجود به‌خوبی استفاده می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: فعال شدن بخش ریلی می‌تواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا  به غرب آسیا و بخش‌هایی از اروپا تبدیل کند.

عناوین برگزیده