تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۲۹
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۶۸۱۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
باستانی:

لغو ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف انگیزه خودروسازان را از بین می‌برد/هزینه اضافه مصرف سوخت خودروهای پرمصرف برابر با رقم نوسازی صنعت کشور است

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اگر خودرویی در صدکیلومتر ۲ لیتر اضافه مصرف کند طبق آمار با محاسبه آن طبق خودروهای موجود عددی که به‌دست می‌آید برابر با هزینه نوسازی صنایع کل کشور است.
لغو ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف انگیزه خودروسازان را از بین می‌برد/هزینه اضافه مصرف سوخت خودروهای پرمصرف برابر با رقم نوسازی صنعت کشور است

به گزارش می متالز، سعید باستانی درخصوص لغو ممنوعیت شماره گذاری خودروهای پرمصرف، اظهار داشت: هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد، زمانی که خودرویی پرمصرف است و خودروسازان داخلی و خارجی توان کاهش مصرف آن را ندارند نباید تاوان اضافه مصرف آن را مردم پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر خودرویی در صد کیلومتر 2 لیتر اضافه مصرف کند طبق آمار با محاسبه آن طبق خودروهای موجود عددی که به‌دست می‌آید برابر با هزینه نوسازی صنایع کل کشور است، گفت: هیچ دلیلی برای این لغو ممنوعیت وجود ندارد و این مسئله یکی از اشتباهات استراتژیک این حوزه است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا لغو این ممنوعیت تشویق تولید خودرو پر مصرف نیست، اظهار داشت: حداقل این مسئله این است که هیچ مشوقی برای بهبود تکنولوژی در صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انگیزه خودروسازان برای ورود به‌عرصه تولید و ساخت خودرو با مصرف سوخت کم گرفته شده است، تصریح کرد: این مسئله بسیار برای کشور بد است که هیچ پیشرفت تکنولوژیکی را برای کشور قائل نیستیم.

عناوین برگزیده