تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۳۳
بازدید: ۴۵۰
کد خبر: ۶۸۱۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
اسدی مطرح کرد:

همگام شدن قیمت خودرو با رشد نرخ دلار محلی از اعراب ندارد/بررسی توقف سامانه ثبت سفارش خودرو در جلسه آتی کمیسیون صنایع و معادن

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع تداوم بسته بودن سامانه ثبت سفارش خودرو در جلسه آتی کمیسیون متبوعش خبر داد.
همگام شدن قیمت خودرو با رشد نرخ دلار محلی از اعراب ندارد/بررسی توقف سامانه ثبت سفارش خودرو در جلسه آتی کمیسیون صنایع و معادن

به گزارش می متالز، علی اسدی کرم درباره ارتباط قیمت دلار با قیمت خودرو گفت: این موضوع از گذشته در کشور تجربه شده، زمانی که هزینه دولت ها با درآمدش برابر نبوده قیمت دلار را از لحاظ ارزش ریالی با افزایش روبرو می کردند که بر این اساس ارزش ریال کاهش می یافت تا هزینه ها پوشش داده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:خودروهای وارداتی و برخی قطعات خودروهای ساخت داخل از خارج از کشور وارد می شود که بطور طبیعی قیمت خودروهای مذکور متاثر از قیمت دلار است.   

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:باید توجه داشت برخی خودروها با عنوان خورو ملی شناخته می شوند و تمام یا بخش قابل توجهی از بهای تمام شده خودرو ملی براساس ریال محاسبه می شود بنابراین اینکه قیمت یک خودرو ملی همگام با نرخ دلار افزایش یابد غیر منطقی است.

اسدی کرم درباره بسته بودن سامانه ثبت سفارش خودرو افزود: در خصوص توقف در سامانه ثبت سفارش خودرو مقرر شده در جلسات آتی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مسئولان وزارت صنعت گزارش جامعی به نمانیدگان مجلس ارائه کنند.

 

لزوم اتخاذ تدابیر جامع برای کاهش بهای تمام شده ساخت خودرو

وی افزود:در قراردادهای مشارکتی تولید خودرو با شرکت های خارجی باید این بند، قید شود که بخشی از تولیدات خودروی مشترک صادر بشوند که البته ارتقای کیفیت یکی از مولفه های اساسی برای توسعه صادرات خودرو است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:باید خودروسازان تدابیر جامع و موثری برای کاهش بهای تمام شده ساخت خودرو داشته باشند چرا که در حال حاضر بخش تولید خودرو، توجه چندانی به موضوع کاهش بهای تمام شده ندارد.

عناوین برگزیده