تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۶۸۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

صنعت فولاد نیازمند تکنولوژی های روز دنیاست

می متالز - توسعه صنعت فولاد نیازمند بکارگیری تکنولوژی های روز دنیا به منظور کاهش بهای تمام شده و در نتیجه حفظ جایگاه صادراتی است.
صنعت فولاد نیازمند تکنولوژی های روز دنیاست

به گزارش می متالز، رضا اشرف سمنانی، مشاور مدیرعامل میدکو با بیان اینکه متاسفانه صنعت فولاد ما با تکنولوژی پیش نرفته است گفت: ذوب آهن برای ظرفیت ۵۵۰ هزار تن تولید احداث شد اما ۶۵۰ هزار تن تولید می کرد یعنی ۱۰۰ هزار تن بیشتر از ظرفیت خود.

وی افزود: این گفته مربوط به سال ۱۳۴۶ است و از آن به بعد باید به طور منظم این تکنولوژی ها به روز می شد که متاسفانه نشد. در قسمتی از تجهیزات که راندمان را بالا می برند، مثال در شارژ کوره بلند، روش های شارژ مواد اولیه با گندله و تزریق پودر زغال و گاز و روش هایی که باعث کاهش مصرف آب می شود باید انجام می شد و حالا باید لزوما انجام شود!

اشرف سمنانی تصریح کرد: اکنون دیگر تکنولوژی های روز در احیای مستقیم، با روش هات شارژ (شارژ داغ) تا ۳۰ درصد مصرف انرژی را پایین می آورد و مثلا در روش کوره بلند، اگر کوره بلند قدیم را با امروز مقایسه کنید، تا ۵۰ درصد مصرف انرژی کاهش پیدا کرده است. پس ما برای توسعه صنعت فولاد کشور که حتما باید صادرات محور باشد و به سمت کاهش بهای تمام شده حرکت کند باید قطعا تکنولوژی های روز دنیا را مورد توجه و بهره برداری قرار دهیم و روش هایی مانند CDQ در کوره بلند و استفاده از مواد بهینه را اجرایی کنیم تا علاوه بر راندمان بالاتر و مصرف انرژی کمتر، به روزتر تولید کنیم و توان صادراتی خود را افزایش دهیم.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده