تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۶۹۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعدیل مثبت ۱۰ درصدی «کاوه»

می متالز - شرکت فولاد کاوه جنوب کیش که اخیرا معارفه شد و قصد ورود به بازار سرمایه را در روزهای آتی دارد ، تخمین خود از سودآوری سال مالی منتهی به اسفند ۹۶ را منتشر کرد .
تعدیل مثبت ۱۰ درصدی «کاوه»

به گزارش می متالز، کاوه با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی ، سود خود را در پایان دوره ۳ ماهه ، ۱۲۸٫۹ میلیارد تومان برآورد کرده بود و به ۱۹٫۶ میلیارد تومان از سود خود معادل ۱۵ درصد از سود تخمین زده دست پیدا کرده بود .

فولاد کاوه در دوره ۶ ماهه با ارتقا سود تخمین زده خود از ۱۲۸٫۹ به ۱۴۱٫۴ میلیارد تومان ، تعدیل مثبت ۱۰ درصدی در سودتخمین زده برای پایان سال مالی ۹۶ در نظر گرفت . در دوره ۶ ماهه فولاد کاوه ۶۴٫۶ میلیارد تومان از سود تخمین زده خود( معادل ۴۶ درصد سود تخمین زده) را محقق کرده است .

افزایش ۳۵ میلیارد تومانی فروش و رشد ۲۸ میلیارد تومانی سود ناخالص ، مهمترین دلیل تعدیل مثبت کاوه است .

البته رشد ۸٫۷ میلیارد تومانی تخمین هزینه های عمومی و رشد ۵٫۸ میلیارد تومانی برآورد هزینه های مالی سبب شد تا تنها ۱۲٫۵ میلیارد تومان به تخمین سودآوری پایان سال کاوه افزوده شود .

در خصوص فروش کاوه باید دقت کرد که  در فروش خالص و درآمد ارایه خدمات عمدتا تغییرات مربوط به افزایش مبلغ فروش می باشد. مبنای نرخ ارز دلار ۳۷٫۰۰۰ ریال ریال در نظر گرفته شده است. همچنین برای قیمت فروش آهن اسفنجی مطابق نامه وزارت صنعت معدن و تجارت به شماره ۶۰/۱۲۲۸۰۳ معادل ۵۰درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا می باشد و قیمت شمش فولاد داخلی بر اساس عرضه و تقاضای در بورس کالا ایران در نظر گرفته می شود.و نرخ فروش صادراتی نیز بر اساس مزایده های برگزار شده به بالاترین نرخ در نظر گرفته می شود. و نیز خرید مواد اولیه طبق نامه شماره ۶۰/۱۲۲۸۰۳ وزارت صنعت و معدن و تجارت اعلام و رعایت می گردد.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده