تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۰۷
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۶۹۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
دیدار مهندس «احمد مرادعلیزاده» با دکتر «رضا نیازمند»؛

مدیرعامل امروز شرکت مس به دیدار مدیرعامل دیروز رفت

می متالز - مهندس «احمد مرادعلیزاده» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به دیدار دکتر «رضا نیازمند» نخستین مدیرعامل شرکت مس رفت.
مدیرعامل امروز شرکت مس به دیدار مدیرعامل دیروز رفت

به گزارش می متالز، «احمد مرادعلیزاده» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و «مرتضی دلاوری پاریزی» مدیر گروه فرهنگی و اجتماعی شرکت مس، با حضور در منزل دکتر «رضا نیازمند» نخستین مدیرعامل شرکت مس، از تلاش‌های ایشان برای پایه‌گذاری صنعت مس کشور تقدیر کردند.
«مرادعلیزاده» در این بازدید با قدردانی از تلاش‌های دکتر نیازمند گفت: اگر امروز صنعت مس ایران به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل شده است و دارای بالندگی و ارزش افزوده برای اقتصاد کشور است به خاطر تلاش‌های ایشان است که در دهه پنجاه موفق شدند پایه‌های این صنعت بزرگ را در ایران بگذارند.
گفتنی است؛ رضا نیازمند در سال ١٣٠٠ در همدان متولد شد و در ٢٢سالگی در رشته مهندسی معدن فارغ‌التحصیل شد. نیازمند بنیان‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بنیان‌گذاری سازمان مدیریت صنعتی، مدیرعاملی شرکت ملی صنایع مس ایران و معاونت وزیر اقتصاد در زمان علینقی عالیخانی را در کارنامه کاری خود دارد. با ملی شدن صنعت مس و تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه در اسفندماه 1350، در سال 1352 مهندس نیازمند به‌عنوان اولین مدیرعامل شرکت معادن مس سرچشمه انتخاب شد و تا سال 1354 مدیریت این شرکت بزرگ را بر عهده داشت.
وی همچنین در کنار فعالیت‌های صنعتی، در زمینه پژوهش و تالیف خصوصاً در حوزه معارف دینی و قرآنی فعال بوده و کتاب «شرحی بر: قرآن به ترتیب موضوع» در دو جلد (جلد اول: آیات محکمات قرآن، جلد دوم: علوم جدید در قرآن) که در سال 1394 منتشر شد، از آثار پژوهشی او در همین زمینه است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده