تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۵۵۸
کد خبر: ۶۹۷۴
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان:

برای ثبات قیمت نفت سهم خود را ادا خواهیم کرد

می متالز - معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان درهمایش بین المللی نفت در باکو گفت که این کشور برای حفظ ثبات قیمت نفت سهم خود را ادا خواهد کرد.
برای ثبات قیمت نفت سهم خود را ادا خواهیم کرد

به گزارش می متالز، ناطق عباس اف در این همایش که برای بررسی تحولات بازار انرژی در حوزه خزر و با حضور کشورهای منطقه ، برگزار می شود ، افزود: پایبند بودن کشورهای عضو سازمان اوپک وکشورهای غیر عضو به تعهدات خود و روند رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی از ماه ژانویه گذشته یعنی از زمان حصول توافق میان این کشورها ، نشا ن می دهد که گام های برداشته شده در راستای تامین قیمت عادلانه صحیح بوده است .
وی خاطرنشان کرد: کشورهای عضو سازمان اوپک و نیز کشورهای غیرعضو با تمدید توافق حاصله در پایان سه ماه اول سال 2018 میلادی به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی کمک خواهند کرد .
ناطق عباس اف تصریح کرد: روند رشد و حفظ و ثبات در قیمت نفت در بازار های جهانی در واقع می توان دست آورد هر یک از کشورهای حاضر در مذاکرات تحت پوشش اوپک می باشد .
معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت : دولت ما از بدو حصول توافقات در قالب اوپک میان کشورهای عضو و غیر عضو ، تعهدات خود را تا امروز بطور کامل اجرا کرده است .
عباس اف افزود : جمهوری آذربایجان از این پس نیز در راستای حفظ ثبات قیمت نفت و نیز حل هر گونه مسایل مربوط به این موضوع سهم خود را ادا خواهم کرد .
همایش بین المللی نفت به ابتکار موسسه انگلیسی آرگوس با مساعدت شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان 20 و 21 مهر ماه در باکو برگزار می شود .
در این همایش مسوولان و نمایندگان شرکت های نفتی ، حمل و نقل فراورده های نفتی ، بازرگانی ، پتروشیمی از جمهوری آذربایجان ، ایران ، روسیه ، انگلیس ، قزاقستان ، رومانی ، اوکراین ، ترکیه ، امارات متحده عربی ، سوییس ، ترکمنستان و گرجستان حضور دارند .
بررسی مسیرهای عمده حمل و نقل نفت و فراورده های نفتی ، تحولات بازارهای انرژی حوزه خزر ، گسترش ،مدرن سازی ظرفیت های حمل و نقل منطقه و نیز اجرای برخی پروژه های گازی در دستور کار این همایش است .

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده