تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۶۹۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گسترش تعاملات اقتصادی با اروپایی ها؛ یک هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی وارد بورس ایران شد

می متالز - روند ورود سرمایه گذاران خارجی به ویژه اروپایی ها به بازار سرمایه ایران، پس از برجام شتاب گرفته به طوری که یک هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی نیز بتازگی با خرید سهام یک شرکت سبدگردانی وارد بورس کشورمان شده است.
گسترش تعاملات اقتصادی با اروپایی ها؛ یک هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی وارد بورس ایران شد

به گزارش می متالز، در ادامه تحقق دستاوردهای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بازار سرمایه نیز بتازگی میزبان یک هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی شده است.
هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی 'آزیموت' اقدام به خرید سهام 20 درصد از سهام یک شرکت سبدگردانی ایرانی در بورس کرده است.
با اجرای برجام و رفع تحریم ها، مانع بزرگی از پیش روی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران برداشته شد و از آن زمان تاکنون، میزان حضور خارجی ها در بورس، روندی افزایشی داشته است.
اکنون سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، لهستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، کانادا، جزایر کیمن، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان، جزایر ویرجین، نیجریه و افغانستان در بازار سرمایه ایران فعال هستند.
وجود ظرفیت های بالقوه و جذابیت های بازار سرمایه ایران باعث شده است که یک شرکت 50 میلیارد دلاری به بازار سرمایه ایران وارد شود.
بر این اساس، سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی 'آزیموت' مالک 20 درصد از سهام شرکت'سبدگردانی انتخاب مفید' شد.
گستره فعالیت های اقتصادی 'آزیموت'50 میلیارد دلاری، به عنوان یک هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری بین المللی، شامل 17 کشور سوییس، موناکو، ترکیه، برزیل، ایالات متحده، مکزیک، استرالیا، ایتالیا، امارات متحده عربی، چین، ایرلند، سنگاپور، تایوان، شیلی، لوکزامبورگ و اکنون ایران است.
این هلدینگ حاضر در بورس میلان، ایران را به عنوان مقصد مستعد سرمایه گذاری انتخاب کرد و با خرید سهام یک شرکت ایرانی وارد بورس ایران شد.
در حالی که طی چند روز گذشته اخبار مربوط به اظهارات رییس جمهوری ایالات متحده شائبه خدشه به برجام را به همراه داشت، اما ورود این هلدینگ به زیست اقتصادی کشور از پا برجایی برنامه اقدام جامع مشترک نشان دارد.
ورود هلدینگ آزیموت به بازار سرمایه ایران علاوه بر اینکه یک سرمایه گذاری گسترده محسوب می شود، ارتقای دانش فنی و مالی بورس کشور را به همراه دارد.
مدیرعامل فرابورس پیش از این از سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریالی خارجی ها در بازار سرمایه از زمان اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) تا پایان آذرماه پارسال خبر داده بود.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده