تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۴۷۲
کد خبر: ۷۰۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود

می متالز - شفاف سازی تنها نباید مخصوص صنایع بالادستی باشد بلکه باید صنایع پایین دستی نیز باید با شفافیت در حوزه تولیدشان گام بردارند.
کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود

به گزارش می متالز، دکتر حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به شفافیت فعالیت های اقتصادی در بورس کالا اظهار داشت: در خصوص شفاف سازی بورس کالا این مسئله تنها نباید مخصوص صنایع بالادستی باشد؛ بلکه صنایع پایین دستی هم باید با شفافیت در حوزه تولیدشان گام بردارند.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم در حوزه صادرات شفاف باشیم، باید واردات شفاف داشته باشیم. همچنین نحوه قیمت گذاری و نحوه تخصیص محصولات وارداتی هم باید مشخص باشد که مطمئنم در عرصه بورس این اتفاق می تواند بیفتد.

 

رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین دستی هر دو در بورس امکان پذیر است

دکتر سلطانی نژاد با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر شاهد عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بودیم افزود: رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین دستی هر دو در بورس امکان پذیر است و ما می توانیم با یک روش میانه ای که منافع هر دو طرف رعایت شود به یک مدل کشف قیمت مناسب در بورس برسیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی مدتی است که امکان عقد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا برقرار شده و چه در فرایندهای داخلی و چه در فرایندهای بین المللی، مثل صادرات و واردات، انعقاد قراردادهای بلندمدت امکانپذیر شده است.

 

کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود

مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه بیان کرد: بهتر آن است که کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود و شفاف سازی تنها بخشی از ساختار زنجیره تولید به طلاح زنجیره تولید نیست بلکه باید کل زنجیره شفاف باشد و فرایند کشف قیمت آن هم مشخص باشد و این در بورس کالا می تواند اتفاق بیفتد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده