تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۷۰۷۶
سرویس خبر : انرژی

تاثیر مثبت اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های مرزی بر لوله‌سازان

می متالز - دبیر سندیکای لوله‌و پروفیل فولادی با اشاره به پروژه جمع‌آوری آب‌های مرزی بیان کرد: این پروژه باعث شد شرکت‌های لوله‌ساز قطور در مواقعی که ماده اولیه و پول در اختیار داشتند 2 تا 3 شیفت کار کنند.
تاثیر مثبت اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های مرزی بر لوله‌سازان

به گزارش می متالز، امیرحسین کاوه درباره مهار آب‌های مرزی گفت: مهار آب‌های مرزی یکی از اولویت‌های بسیار مهمی است که برای کشور تعیین شده و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشته‌اند. در ابتدای امر نیز برای این موضوع حدود 10 میلیارد دلار بودجه پیش‌بینی شده و هدف آن است که از خروج آب‌های مرزی از کشور جلوگیری شده و این آب‌ها به کشور بازگردد.

کاوه تاکید کرد: این کار علاوه بر آنکه باعث صرفه‌جویی می‌شود، مدیریت منابع آب و حتی اشتغال‌زایی به ویژه در بخش کشاورزی نیز به همراه دارد.

وی درباره تامین لوله برای این کار افزود: خوشبختانه این لوله‌ها توسط لوله‌سازهای قطور کشور در بخش مربوط به لوله‌ها، تولید می‌شود. شرکت سدید، صفا، کیان‌ پرشیا این لوله‌ها را تولید می‌کنند.

به گفته کاوه، قرار بود حجم کل این لوله 400 هزار تن باشد که در حال حاضر این پروژه به اتمام رسیده و ما از سال 94 چند شرکتی که این کار را در دست داشتند با 2 شیفت نیرو این بحث را دنبال می‌کردند. البته ظرفیت کل پروژه 400 هزار تن است، اما ما شرکتی همچون سدید را داریم که در 1 شیفت می‌تواند 300 هزار تن تولید داشته باشد. این موضوع برای شرکت‌های صفا و کیان‌ پرشیا نیز صادق است. یعنی ظرفیت لوله‌سازی قطور ما سالانه بیش از 2.5 میلیون تن است، اما در برخی زمان‌ها مواد اولیه در اختیار نبوده در نتیجه پیمانکار اصلی که قرارگاه خاتم‌الانبیا است زیر نظر شرکت آب‌نیرو، بیشتر ورق‌های موردنیاز این پروژه را از چین وارد کردند. این پروژه رو به اتمام است اما پوشش این لوله‌ها در داخل کشور و شرکت‌های پوشش لوله انجام شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد افتتاح این پرو‌ژه باشیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم پس از این کار پروژه‌های دیگر تعریف شود. این پروژه کار خوب و مناسبی برای شرکت‌های لوله‌ساز بود و توانست طی مدت 1 تا 2 سال ظرفیت این شرکت‌های را به 30 تا 40 درصد برساند. در زمانی که مواد اولیه و تامین مالی انجام می‌شد این کارخانه‌ها در 2 یا 3 شیفت کار می‌کردند اما این موضوع به صورت مرتب و مداوم نبود زیرا گاهی مواد اولیه و گاهی پول در اختیار نبود.

کاوه با اظهار خرسندی از اتمام این پروژه افزود: حدود 700 تا 800 میلیارد تومان هزینه لوله‌هایی بود که تولید شد.

عناوین برگزیده