تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۵۱۰
کد خبر: ۷۱۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقاضای ورق فولادی در آمریکا همچنان افزایش می‌یابد

می متالز - بررسی‌های انجام گرفته حکایت از آن دارد که تقاضای ورق‌های فولادی در سال جاری در ایالات متحده افزایشی بوده است. در این گزارش عرضه محصولات فولادی در آمریکا طی ماه‌های اخیر و تغییرات آن نسبت به سال گذشته بررسی می‌شود.
تقاضای ورق فولادی در آمریکا همچنان افزایش می‌یابد

به گزارش می متالز، آمار ارایه شده توسط منابع آهن و فولاد ایالات متحده و وزارت بازرگانی این کشور جمع‌آوری می‌شوند و به تجزیه و تحلیل بازار فولاد کمک می‌کند. کل عرضه ورق‌های فولادی در بازار این کشور، شامل تولید داخل و واردات، رشد داشت. اما این تغییرات در محصولات مختلف، روند متفاوتی را طی کرده است. نمودار 1، مقدار کل عرضه انواع محصولات فولادی را در بازار ایالات متحده طی 8 ماه ابتدایی سال نشان می‌دهد. با توجه به نمودار 1، میزان کل عرضه انواع ورق‌های فولادی از ابتدای سال جاری تا ماه آگوست بیش از 38 میلیون تن برآورد می‌شود. این حجم از تولید نسبت به مدت مشابه سال 2016، رشد 2.7 درصدی داشته است. به تفکیک نیز می‌توان بیان کرد که تولید ورق فولادی سرد در 8 ماه ابتدایی سال بیش از 16 میلیون تن گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 0.4 درصدی داشت. عرضه ورق‌های سرد فولادی نیز با رشد 6.4 درصدی به حدود 8 میلیون تن رسید. تولید ورق‌های گالوانیزه نیز افزایش 1.5 درصدی داشت و در حدود 12 میلیون تن قرار گرفت. اما عرضه ورق‌های الکتروگالوانیزه کاهش 21 درصدی داشت و به 453 هزار تن کاهش یافت. سایر ورق‌های پوشش‌دار نیز با تجربه رشد 26.8 درصدی در عرضه، به حجم یک میلیون و 900 هزار تن رسیدند.


نمودار 2، بررسی‌های تکمیلی عرضه داخلی در 3 ماه منتهی به آگوست را نشان می‌دهد. با توجه به این نمودار، عرضه و واردات طی این 3 ماه و مقایسه آن با مدت مشابه سال 2016 حکایت از آن دارد که عرضه داخلی این بازار رشد 1.3 درصدی را تجربه کرده است؛ اما میزان محصولات وارداتی تنها از رشد 0.5 درصدی برخوردار بوده است. گفتنی است که در مدت زمان یاد شده، عرضه کل محصولات نورد سرد، چه تولید داخل و چه وارداتی، کاهش یافت. این افت در عرضه داخلی 0.9 درصد و برای واردات، 5.6 درصد گزارش شد. حجم عرضه داخلی ورق‌های گالوانیزه در 3 ماه یاد شده نسبت به سال گذشته آن نیز افت 0.5 درصدی را تجربه کرد، در حالی که حجم تجارت آن‌ها نیز با کاهش 3.9 درصدی همراه بود. تولید داخلی برای ورق‌های الکتروگالوانیزه نیز در مدت زمان یاد شده نسبت به سال گذشته، کاهش بیش از 11 درصد داشت. حجم واردات این محصول نیز با افت 17 درصدی همراه بود. در عین حال عرضه دیگر پوشش‌های فلزی به‌ویژه گالواآلوم از رشد بسیار قوی برخوردار بودند. این رشد در کل حجم عرضه بیش از 31 درصد و در محموله‌های وارداتی بیش از 32 درصد بود.

 

عناوین برگزیده