تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۵۷۴
کد خبر: ۷۱۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

نتایج برآورده شدن انتظارات فولادسازان از دولت دوازدهم

می متالز - مهندس فرزاد ارزانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان انتظارات فولادسازان از دولت دوازدهم و دستاوردهای برآورده شدن آن را مطرح کرده است. وی می گوید، ایران در صنعت فولاد جهان دارای رتبه چهاردهم است پس ضروری است با تمرکز بر رفع موانع تولید و ایجاد فرصت های لازم، زمینه اشتغال و اقتصاد مقاومتی را در کشور فراهم نماییم و در همین رابطه انتظارات فولادسازان از دولت مطرح می گردد.
نتایج برآورده شدن انتظارات فولادسازان از دولت دوازدهم

به گزارش می متالز، رویکرد همه شرکت های تولیدی دنیا به سمت کاهش هزینه، استفاده اقتصادی از منابع و افزایش سوددهی از طریق ارزش افزوده بیشتر در محصولات می باشد. مبحث تولید در ایران به دلایل استقلال اقتصادی، اشتغال و جلوگیری از صنعت خام فروشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر کسب و کاری در دنیای پیچیده تجاری امروز به شدت متاثر از متغیرهای محیطی مثبت و منفی با عنوان فرصت ها و تهدید ها بوده و در پی این تغیرات شدید و ناگهانی، هر صنعتی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن افول و یا صعود نماید. این فرصت ها و تهدید ها گاها ناشی از سیاست ها، قوانین و سایر مواردی می باشد که تسهیل و یا رفع این موارد در حیطه اختیارات دولت و سایر نهاد های حکومتی بوده و نقش دولت با برآورده کردن این انتظارات در الگوی رقابتی و موفقیـت صنایع ایران در جهان بسیار حائـز اهمیت است. از آنجا که ایران در صنعت فولاد جهان دارای رتبه چهاردهم به عنوان تولید کننده فولاد خام در سال ۹۵ می باشد، ضروری است با تمرکز بر رفع موانع تولید و ایجاد فرصت های لازم، زمینه اشتغال و اقتصاد مقاومتی را در کشور فراهم نماییم.

 

انتظارات شرکت فولاد هرمزگان از دولت دوازدهم

اصولا از جمله استراتژی های اصلی شرکت فولاد هرمزگان با توجه به موقعیت استراتژیک و دسترسی به آبهای آزاد، افزایش درآمد و کسب سود از طریق صادرات فولاد به کشورهای خارجی و همچنین توسعه ظرفیت و تکمیل زنجیره ارزش می باشد. جهت تحقق این امر و تداوم رقابت باسایر فولاد سازهای داخلی و خارجی، الزامیست که شرکت فولاد هرمزگان به منظور مدیریت چابک زنجیره ارزش خود، در تمامی حوزهای تامین، مالی، توسعه، منابع انسانی، مسئولیت های اجتماعی، تولید و فروش نقش سرآمدی ایفا نماید.

 لازم به ذکر است برخی از موانع و مشکلات در حوزه های ذکر شده ناشی از عدم وجود زیرسـاخت ها و برنامه های مناسـب (مانند: راه آهن، حمل و نقـل دریایی و جاده ای)، عدم شفافیت و حمایتی نبودن قوانین و مقررات دولتی و سـازمانی، عدم وجود الگوی مناسب استفاده از مواد اولیه داخلی مورد نیاز صنعت فولاد و همچنین عدم ماندگاری نیروهای متخصص و دارای مهارت به دلیل نبود زیر ساخت های درمانی، تفریحی و… در این حوزه ها می باشدکه به صورت کلی و مختصر در جدول ذیل به آنها اشاره می گردد.

 

دستاورهای ملی ناشی از برآورده کردن انتظارات

توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور و همچنین بهبود وضعیت صنایع بالادستی و پایین دستی از طریق افزایش تولید فولاد به عنوان صنعت مادر

کاهش هزینه های تولید و تقویت صنعت فولاد در بازار رقابتی جهان و دستیابی به استقلال اقتصادی

جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در مواد خام جهت مصارف داخلی و توسعه صادرات

منبع: چیلان
عناوین برگزیده