تاریخ: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۵۲۰
کد خبر: ۷۱۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بی اچ پی بیلیتون تولید سنگ آهن را کاهش و زغال کک شو را افزایش داد

می متالز - بی اچ پی بیلیتون سومین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن جهان صورت های مالی خود مربوط به سه ماهه سوم سال 2017 را منتشر کرد که روند تولید عکس وضعیت سه ماهه قبل بوده است.
بی اچ پی بیلیتون تولید سنگ آهن را کاهش و زغال کک شو را افزایش داد

به گزارش می متالز، عملکرد شرکت بی اچ پی بیلیتون (BHP) نشان می دهد تولید و فروش بی اچ پی بیلیتون در مدت مذکور کاهش داشته درحالی که تولید زغال کک شو به شدت افزایش داشته است.

در طول ماه های جولای تا سپتامبر تولید سنگ آهن این شرکت ۶۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و فروش آن ۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که درمقایسه با سه ماهه قبل تولید ۷.۷ درصد و فروش ۱۱ درصد افت داشته است.

این میزان تولید و فروش نیز ۳.۶ درصد و ۳.۲ درصد کمتر از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ بود.

انتظار می رود کاهش در تولید معادن سنگ آهن غرب استرالیا به دلیل آتش سوزی در یکی از کارخانه ها در ماه ژوئن و تعمیر و نگهداری در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۷ اتفاق افتاده باشد.

برعکس استخراج زغال کک شو درمقایسه با سه ماهه دوم افزایشی بوده و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن شده بود.

البته رقم تولید زغال در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل باقی مانده است. این تولیدکننده اشاره کرده که برای سال مالی ۲۰۱۸ در نظر دارد تولید سنگ آهن و زغال را به بدون تغییر و در سطح ۲۷۵ تا ۲۸۰ میلیون تن و ۴۴ تا ۴۶ میلیون تن حفظ نماید.

بی اچ پی بیلیتون در تلاش است تا تمامی موافقت های لازم برای افزایش ظرفیت تولید تا ۲۹۰ میلیون تن را کسب نماید تا بتواند پیش بینی خود را محقق نماید.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده