تاریخ: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۷۱۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت ورق گرم صادراتی چین برای چهارمین هفته پایدار ماند

می متالز - قیمت ورق گرم صادراتی چین برای چهارمین هفته متوالی به دلیل عرضه محدود و کاهش تقاضای داخلی، پایدار ماند.
قیمت ورق گرم صادراتی چین برای چهارمین هفته پایدار ماند

به گزارش می متالز، معاملات بین المللی به دلیل قیمت های بالا، کاهش یافته درحالی که بسیاری از خریداران ترجیح می دهند تا سیاست صبر و نظاره بازار را در پیش بگیرند. در حال حاضر کارخانه های تولید کننده ورق گرم در چین هر تن ورق را ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار قیمت گذاری می کنند که این نرخ دقیقا همان قیمت هفته های قبل است.

در پی تقاضاهای داخلی بالا به دلیل محدودیت عرضه ورق در شمال چین، متوسط قیمت ورق گرم در این منطقه ۱۰ دلار در هر تن بالاتر پیشنهاد می شود.

طق این گزارش، یکی از تجار اصلی ورق چین گفته، بسیاری از کارشناسان تولیدکننده مجبور به تعطیل کردن یک یا دو کوره خود از اول اکتبر شده بودند که این امر باعث تقویت بازار داخلی شده است.

با این حال مصرف داخلی در کشور چین بهبودی نداشته و بیشتر فعالان بازار معتقدند که خرید بسیار کند است. هر چند که قیمت در بازار داخلی به دلیل محدودیت عرضه در شرایط مطلوبی است اما تقاضای واقعی کافی نیست. علی رفم افزایش قیمت در بازار داخلی چین، صادرکنندگان نتوانسته اند قیمت های صادراتی را افزایش دهند زیرا تقریبا هیچ خریدار خارجی قیمت های فعلی را قبول نمی کند.

یکی از تجار تیانجینی گفته، اکثر مشتریان منتظرند تا قیمت ها کاهش یابد اما کارخانه ها نیز بر ثبات نرخ ها اصرار دارند زیرا قبلا سفارشات را رزرو کرده اند.

اکثر تجار تمایل دارند در آینده نزدیک قیمت ها را کاهشی ببینند و به اعتقاد آنها این بهترین سناریو برای آنان برای فروش کوتاه مدت است هرچند که شک و تردید نسبت به سقوط نرخ ها وجود دارد. کنترل مسائل زیست محیطی اکنون سخت تر شده بنابراین به نظر می رسد در سمت عرضه شاهد کاهش و در نتیجه قیمت ها در ماه های آتی افزایش یابد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده