تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۴۸
بازدید: ۵۰۹
کد خبر: ۷۲۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار مرکزی:

ایرالکو به وعد‌ه‌ها و قول‌هایی که به مردم اراک داده عمل نکرده است

می متالز - استاندار مرکزی گفت: مشکلات شرکت ایرالکو مربوط به مدیریت این مجموعه است که به قول‌هایی که به مردم شهر اراک داده عمل نکرده است.
ایرالکو به وعد‌ه‌ها و قول‌هایی که به مردم اراک داده عمل نکرده است

به گزارش می متالز، سیدعلی آقازاده در کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: تشکیل این کمیته در نخستین روز‌های کاری بنده نشان از اهمیت این موضوع دارد و اینکه این مسئله در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

وی افزود: کارخانه آلومینیوم اراک با مشکلات متعددی روبه‌رو است که این مشکلات به مدیریت این واحد صنعتی مرتبط است، چهار سال گذشته ایرالکو در جلسه‌های مختلف قول انجام مصوبه‌ها را داده است اما به تعهدات عمل نشده و در واقع در برابر مردم استان مرکزی بدقولی کرده است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: از مدیریت ایرالکو تقاضا داریم به سرعت نسبت به اجرای مصوبات اقدام کند و در صورت اجرا نشدن مصوبات اداره حفاظت از محیط زیست استان ضرب‌العجل تعیین کرده و از طریق قانون برخورد می‌شود چرا که سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: در مدت یک هفته آینده باید بر اساس مطالعات و نتایجی که محیط زیست به آن رسیده توضیح عوارض مربوط به کاهش آلایندگی کارخانجات استان که عوارض آلودگی را ایجاد کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهیم تا شهردوستان و شهرداری بتوانند از این مسئله بهره‌مند شوند.
آقازاده خاطرنشان کرد: اراک جز ۸ استان شهر آلوده کشور است و به سبب اینکه کمتر از یک میلیلون نفر جمعیت دارد عوارض آلودگی به آن تعلق نمی‌گیرد که خواهشمندیم نمایندگان محترم در تدوین بودجه سال ۹۷ این موضوع را در نظر بگیرند و دریافت عوارض آلودگی را ایجاد کنند.

عناوین برگزیده