تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۷۲۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر تامین منابع مالی و سهام ایدرو درهمایش معرفی توانمندی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در کیش :

حضور ایدرو در این نمایشگاه، بستر ساز تعامل سرمایه گذاران است

می متالز - مدیر تامین منابع مالی و سهام ایدرو درهمایش معرفی توانمندی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران کیش اینوکس ٢٠١٧ فعالیت های اقتصادی ایدرو را تشریح کرد
حضور ایدرو در این نمایشگاه، بستر ساز تعامل سرمایه گذاران است

به گزارش می متالز، مژگان قشقایی در این همایش در تشریح فعالیت های اقتصادی ایدرو گفت: ایدرو ۳۷ شرکت تابعه و وابسته دارد که از این تعداد ۱۵ شرکت تابعه (۱۰۰درصد سهام)و ۲۲ شرکت وابسته(کمتر از ۵۰درصد سهام) هستند.

قشقایی گفت: با توجه به آمار سال ۲۰۱۶ مجموع دارایی های ایدرو بالغ بر ۳ هزار میلیارد دلار مدیر و فروش خالص در همین سال حدود ۴۰۰ میلیون دلار است.

قشقایی با تشریح اینکه صنایع هدف ایدرو صنایع انرژی شامل نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه های بالادستی و پایین دستی و تاسیسات و تجهیزات وابسته به آنها و نیز انرژی های تجدید پذیر، صنعت حمل و نقل شامل خودرو، دریایی و ریلی و صنایع نوین است گفت: آنچه ایدرو را از دیگر سازمان های توسعه ای متمایز می کند، تداوم خدمات و فعالیت ها در همه شرایط و عرصه های مختلف است.

قشقایی با اشاره به اینکه ایدرو علاوه بر اینکه سازمان دولتی است، اساسنامه قانونی خود را دارد و تابع بخشی از قوانین دولتی نیست گفت: این موضوعی است که سرمایه گذاران خارجی و داخلی را ترغیب به همکاری با ما می کند.

وی در ادامه به روشهای سرمایه گذاری ایدرو اشاره کرد و گفت: در تامین منابع مالی پروژه های داخلی یا تامین سرمایه برای پروژه های خارجی ما دو روش اصلی داریم.

یک بحث سرمایه گذاری با شرکت خارجی است که از روش FBI استفاده می کنیم و دوم اینکه اگر شریک ما داخلی باشد با شریک داخلی تشکیل شرکت می دهیم. ایدرو محدودیتی در درصد مشارکت ها ندارد اما ترجیح ما این است که بین ۱۹ تا ۴۹ درصد سهام سازمان باشد.

حضور ایدرو در نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در فضای به متراژ ٢٠٠متر مربع، بستر ساز تعامل سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت توسعه همکاری و سرمایه گذاری در پروژه های جذاب، تجاری سازی و اتصال صاحبان ایده و محصولات دانش بنیان و معرفی شرکت های دانش بنیان است.

عناوین برگزیده