تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۷۳۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کان مین عنوان شد:

تاکید شریعتمداری بر سرمایه گذاری روی نخبگان

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در سیزدهمین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته بر سرمایه گذاری روی نخبگان کشورمان تاکید کرد.
تاکید شریعتمداری بر سرمایه گذاری روی نخبگان

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری افزود: به کارگیری مغزهای ارزشمند جایگاه بالاتری نسبت به سرمایه گذاری تجهیزات و ماشین آلات دارد چراکه عقب ماندگی های جدی در توسعه داریم که سبب گرفتاری هایی شده است.
وی با بیان اینکه ایمیدرو در توسعه آموزش و پژوهش فعالیت بیشتری داشته باشد عنوان کرد: در حوزه معدن و صنایع معدنی، عقب‌ماندگی به چشم می‌خورد که رفع کاستی در حوزه صنایع معدنی و فلزی به جذب سرمایه خارجی نیاز دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر افزایش برنامه های اکتشافی گفت: در برنامه 55 میلیون تنی فولاد حتما باید بتوانیم 15 میلیون تن صادرات داشته باشیم چرا که بازار داخل تقاضای کل ظرفیت فولاد در آینده را نخواهد داشت.
شریعتمداری همکاری با شرکت های خارجی در حوزه اکتشاف و کشف ذخایر بیشتر را مهم خواند و عنوان کرد: ما می توانیم با توجه به ذخایر بالای معدنی، تعدادی دیگر به معادن بزرگ مقیاس ایران اضافه کنیم.


کشف ذخیره عظیم سنگ آهن

وی افزود: به طور مثال معدن سنگ آهنی که در جنوب یزد کشف شد؛ بیش از کل ذخایرفغلی سنگ اهن ایران ذخیره دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه خانه معدن می تواند با کمک سازمان توسعه ای ایمیدرو، اقدامات مهمی اتخاذ کند، اظهار کرد: ایران پتانسیل‌های ارزشمندی از منابع معدنی دارد و بسیاری از این پتانسیل‌ها هنوز اکتشاف نشده‌اند.
شریعتمداری افزود: امسال 10هزار میلیارد تومان برای نوسازی صنایع اختصاص یافته است. همچنین 1.5میلیارد دلار برای صنایع کوچک که معادن هم جزو آن هاست با نرخ تسهیلات اعطایی 11 درصد اختصاص یافته است.
وی بر ساخت ماشین آلات مدرن معدنی در داخل تاکید کرد و گفت: سیاست‌گذاری کلی دولت در صنایع معدنی و فلزی، بر تکمیل زنجیره ارزش افزوده قرار دارد چراکه تکمیل زنجیره تولید و توازن در حلقه‌های مختلف تولید، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده