تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۷۳۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کرباسیان در مراسم امضای تفاهمنامه تامین مالی طرح های معدنی

254 ضمانت و بیمه نامه معدنی به ارزش 300 میلیارد تومان صادر شده است

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرح های معدنی گفت: در دولت یازدهم 254 ضمانت نامه و بیمه نامه به ارزش ٣٠٠ میلیارد تومان صادر شده است.
254 ضمانت و بیمه نامه معدنی به ارزش 300 میلیارد تومان صادر شده است

به گزارش می متالز، مهدی کرباسیان ادامه داد: صندوق بیمه فعالیت های معدنی قبل از دولت یازدهم در لیست واگذاری قرار گرفته بود که با آغاز به کار دولت تدبیر و امید از حوزه واگذاری خارج و به کار خواد ادامه داد. این صندوق جزو اصلی ترین واحدهای حمایتی از حوزه معدن وصنایع معدنی توسط دولت است.

وی افزود: در ابتدا دولت یازدهم، سرمایه اولیه این صندوق 10 میلیارد تومان بود که با افزایش 10 برابری طی 4 سال؛ سرمایه آن به 110 میلیارد تومان رسید. این صندوق تا سقف 400 میلیارد تومان اعطای تسهیلات به معدنکاران اختصاص داده است.

کرباسیان با ابراز قدردانی از حمایت های وزیر صنعت، معدن و تجارت از حوزه معدن و صنایع معدنی عنوان کرد: به دنبال این هستیم محدوده هایی که ریسک آن ها به حداقل رسیده را واگذار کنیم. در این زمینه آگهی مناقصه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای 15 پهنه معدنی و 5 محدوده امید بخش مس، طلا و سنگ آهن در هفته های آتی اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه نقشه یکصد هزارم پتانسیل های معدنی تا پایان آذرماه آماده می شود گفت: حمایت از صندوق بیمه در جهت حمایت از بخش خصوصی از الزامات این حوزه محسوب می شود و در این زمینه دفاتر صندوق بیمه در تمام استان ها تشکیل است.

تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرح های معدنی بین صندوق بیمه فعالیت های معدنی و بانک صنعت و معدن به منظور حمایت از معدنکاران امروز دوشنبه 15 آبان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل بانگ صنعت و معدن در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده