تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۷۳۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۴۰ درصد از کل تسهیلات بانکی باید به حوزه معدن تعلق بگیرد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرح های معدنی تاکید کرد: ۴۰ درصد از کل تسهیلات بانکی طبق قانون باید به حوزه معدن تعلق بگیرد که تا به امروز 32 درصد از کل تسهیلات به این حوزه اختصاص یافته است.
۴۰ درصد از کل تسهیلات بانکی باید به حوزه معدن تعلق بگیرد

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری افزود: آیین‌نامه اجرایی استفاده از وام ۱.۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی امروز توسط دولت تصویب شد و یکی از کلید واژه‌های اصلی حوزه معدن در این آیین‌نامه، استفاده از وام صندوق توسعه ملی و برنامه ششم توسعه معدن و صنایع معدنی است که از توجه ویژه دولت دوازدهم به این بخش خبر می‌دهد.

وی گفت: دولت یازدهم را دولت رونق بخش معدن می دانیم تا سهم این بخش در ارزش افزوده کشور و تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم؛ این در حالی است که صندوق حمایت از صنایع معدنی، در گذشته توان مالی لازم را نداشت ولی ظرف چند ماه اخیر سرمایه این صندوق 10 برابر شد.

 

ایمنی معادن

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری بر تامین امکانات لازم برای ایمنی معادن تاکید کرد و افزود: توجه به ایمنی معادن یکی از الزامات این حوزه به شمار می رود و ایمنی معان باعث جذب نیروی های جوان برای فعالیت در این حوزه می شود.

 

ایمیدرو مسوولیت هماهنگی در بخش معدن را برعهده گرفت

شریعتمداری همچنین از انتصاب مجدد مهدی کرباسیان به عنوان رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد و گفت: پس از انتصاب مجدد ایشان در ریاست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خوشبختانه مسوولیت هماهنگی در بخش معدن را برعهده گرفتند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده