تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۷۳۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

وظایف شرکت ملی فولاد وسعت خواهد یافت

می متالز - وظایف شرکت ملی فولاد در قالب انتظاراتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایمیدرو ابلاغ شده، وسعت خواهد یافت که با تدوین برنامه ها و استراتژی ها در این چارچوب، در حال اصلاح فرآیندها و بدنبال آن تهیه ساختار سازمانی منطبق با این برنامه ها می باشیم.
وظایف شرکت ملی فولاد وسعت خواهد یافت

به گزارش می متالز، منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: متاسفانه قیمت فولاد طی چند سال گذشته متاثر از قیمت های جهانی همتراز با سایر کالاها و تورم کشور رشد نداشته است که این باعث فشار بسیار زیاد اقتصادی به واحدهای تولیدکننده شد و برخی شرکت ها دچار زیان هم شدند و حتی نرخ بهره برداری هم از میانگین جهانی پایین تر رفت.

وی افزود: خوشبختانه با بهبود تجارت جهانی فولاد و رشد منطقی، تا حد زیادی از شرایط سخت تولیدکنندگان کاسته شده است.

یزدی زاده مهم ترین برنامه شرکت ملی فولاد در سال جاری را راه اندازی طرح های استانی خواند و اظهار داشت: با راه اندازی رسمی طرح آهن اسفنجی میانه با روش ایرانی در مهرماه، راه اندازی رسمی دست کم سه طرح آهن اسفنجی در شادگان، نی ریز و سبزوار در دستور کار ما قرار دارد. بدیهی است که تسریع در اجرای پروژه های فولادسازی طرح ها از محل فاینانس چین با اصلاح و بهبود فرآیندهای انجام کار نیز از اولویت های کاری در سال جاری خواهد بود که امیدواریم با حمایت های ایمیدرو، بتوانیم توفیق لازم را داشته باشیم.

وی به این موضوع نیز اشاره داشت که وظایف شرکت ملی فولاد در قالب انتظاراتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایمیدرو ابلاغ شده ، وسعت خواهد یافت که با تدوین برنامه ها و استراتژی ها در این چارچوب، در حال اصلاح فرآیندها و بدنبال آن تهیه ساختار سازمانی منطبق با این برنامه ها می باشیم.

وی با اعلام این خبر که انتظار می رود طرح جامع فولاد دو سال زودتر از برنامه به ظرفیت برسد گفت: ۵۵ میلیون تن ظرفیت سازی فولاد است که با پایش طرح جامع از سوی ملی فولاد و برگزاری نشست های مختلف با تولیدکنندگان و وزارت متبوع پیش بینی می شود در حوزه فولاد، ان شاءالله تا سال ۱۴۰۲ یعنی دو سال زودتر از چشم انداز در تولید فولاد خام ظرفیت سازی انجام شود؛ ولی خب مشابه همین کار در حوزه های زیرساخت مثل راه اعم از جاده و ریل و همچنین حوزه انرژی نیز بایستی همین عزم و اراده باشد تا بصورت متوازن پیش برویم.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در پاسخ به این سوال که بورس کالا تا چه اندازه در روند قیمت گذاری محصولات فولادی شفاف عمل می کند؟ اظهار داشت: با توجه به اینکه بورس کالا شرایط لازم از نظر قوانین و مقررات، بازار داخلی و خارجی را فراهم کرده و امکان ایجاد فضای رقابت را برای خریدار فراهم میکند، از این رو بورس کالا بدون دخالت در قیمت گذاری، فقط و فقط نظارت بر جریان کشف قیمت کرده و از هرگونه قیمت سازی جلوگیری میکند. باید گفت در حال حاضر بورس کالا تنها جایی است که اطمینان خاطر را برای مدیران شرکتهای تولیدی و همچنین خریدارانی که علاقه مند کار در فضای سالم و شفاف میباشند را فراهم کرده است و تجربه ۱۰ ساله بورس کالا گویای همین موضوع است.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده