تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۷۳۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کودلکو اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری برای غلبه بر کاهش تولید

می متالز - کودلکو، در نظر دارد که تا سال 2026 سرمایه‌گذاری به میزان 40 میلیارد دلار انجام دهد. این سرمایه‌گذاری‌ها شامل توسعه پروژه‌های ساختاری مهم و ارتقا واحدهای ذوب فلزات به‌منظور تأیید شدن در ارزیابی‌های سخت‌گیرانه زیست محیطی کشور شیلی است.
سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری برای غلبه بر کاهش تولید

به گزارش می متالز، به نقل از متال‌بولتن، «الجاندرو ریورا» معاون بخش مالی کودلکو، درباره این تصمیم کودلکو گفت: «هدف از این میزان سرمایه‌گذاری این است که به این کمپانی دولتی کمک کنیم تا چرخه‌های مختلفی که بر صنایع مس تأثیر می‌گذارد را راحت‌تر طی کند.»
کمپانی کودلکو قصد دارد 20 میلیارد دلار در سال‌های 2017 تا 2021 و 20 میلیارد دلار دیگر طی سال‌های 2022 تا 2026 سرمایه‌گذاری کند. این به معنای افزایش دومیلیارد دلاری در سرمایه‌گذاری قبلی کودلکو است. این کمپانی در سرمایه‌گذاری پنج‌ساله قبلی در نظر داشت که برای دوره 2016 تا2020، رقم 18 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. «ریورا» درباره چگونگی تأمین سرمایه این پروژه‌ها گفت: «سرمایه‌گذاری‌ها توسط منابع خود شرکت و با بودجه دولت شیلی انجام خواهد شد.»
در ماه گذشته کودلکو اعلام کرد که این کمپانی 1/9 میلیارد دلار در واحدهای ذوب خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا در برابر مقررات سخت‌گیرانه زیست محیطی شیلی، که تا پایان سال 2018 به اجرا در می‌آید، پاسخ‌گو باشد.

اتمام ساخت‌و‌ساز معدن زیرزمینی چاکویی کاماتا تا سال 2019، ساخت تونل‌ها و انجام دو پروژه تکمیلی دیگر در عملیات‌های معدن ال تنینته، تکمیل پروژه‌های آندینا تراسپسو (Andina Traspaso) تا سال 2020، امکان سنجی پروژه راجو اینکا (Rajo Inca) در بخش سالوادور، سرمایه‌گذاری در فاز دوم پروژه Radomiro Tomic Sulfuros به‌منظور احداث یک واحد تغلیظ تا پایان سال 2022 جزو طرح‌های اصلی ساختاری هستند که کمپانی کودلکو با هدف بازسازی معادن و جلوگیری از کاهش شدید سطح تولید مس طرح‌ریزی کرده است.
علاوه بر پروژه‌های ساختاری مذکور، بخشی از این سرمایه‌گذاری 40میلیارد دلاری کودلکو شامل پروژه‌های توسعه‌ای معادن و ارتقا واحدهای ذوب مس خواهد شد. در ماه گذشته کودلکو اعلام کرد که این کمپانی 1/9 میلیارد دلار در واحدهای ذوب خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا در برابر مقررات سخت‌گیرانه زیست‌محیطی شیلی، که تا پایان سال 2018 به اجرا درمی‌آید، پاسخ‌گو باشد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده