تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۷۳۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

کدام پروژه‌های زنجیره فولاد آماده افتتاح هستند؟

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به حادثه رخ داده در کوره فلش گفت: انتظار می‌رفت دقت شرکت اتوتک بیش از این باشد.
کدام پروژه‌های زنجیره فولاد آماده افتتاح هستند؟

به گزارش می متالز، مهدی کرباسیان درباره پروژه‌های در دست انجام اظهار کرد: هم‌اکنون فولاد شادگان و در آینده نزدیک واحد آهن‌ اسفنجی فولاد نی‌ریز و فولاد سبز‌وار راه‌اندازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه چندین پروژه بسیار بزرگ نیز در دستورکار است، گفت: پروژه ۵ میلیون تنی گندله‌سازی اُپال در سنگان تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و به زودی افتتاح می‌شود. همچنین بخش خصوصی احیا در این منطقه پروژه ۸۰۰ هزار تنی کنسانتره دارد و پروژه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره توسعه ملی نیز آماده افتتاح است. به غیر از پروژه‌های یادشده، پروژه‌های کنسانتره و گندله گل‌گهر، میدکو که در حال حاضر بهره‌برداری آزمایشی خود را انجام داده‌اند تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهند بود.

کرباسیان درباره معدن سرب و روی مهدی‌آباد، افزود: عملیات باطله‌برداری در این معدن آغاز و طراحی مهندسی آن در حال انجام است. امیدواریم براساس قولی که داده شده تا پایان سال آینده اولین مرحله بهره‌برداری آن انجام شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین با اشاره به مشکلات مربوط به تکنولوژی فلش بیان کرد: شرکت اتوتک و شرکت پیمانکار داخلی در این موضوع کار کرده‌اند. تیمی برای بررسی اشکالات پیش آمده و انفجاری که رخ داد، تشکیل شد. انتظار ما این بود که دقت شرکت اتوتک بیشتر باشد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی

عناوین برگزیده