تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۷۳۸۶
سرویس خبر : انرژی

ضرورت پیشروی همکاری شرکت روس‌اتم در مسیر خودکفایی ایران/ وابستگی سبب کاهش تعهدها خواهد شد

می متالز - عضو کمیسیون امنیت مجلس بر خودکفایی ایران در ساخت نیروگاه‌های اتمی تاکید کرد و گفت: وابستگی سبب کاهش تعهدها به جمهوری اسلامی خواهد شد لذا خودکفایی ضروری است.
ضرورت پیشروی همکاری شرکت روس‌اتم در مسیر خودکفایی ایران/ وابستگی سبب کاهش تعهدها خواهد شد

به گزارش می متالز، ولی‌الله نانواکناری در خصوص همکاری شرکت روس اتم با جمهوری اسلامی و آغاز عملیات گودبرداری واحد دو نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: ایران باید تلاش کند تا به خودکفایی برسد و از وابستگی به کشورهای دیگر رها گردد، زیرا کاهش وابستگی به رشد و بالندگی و توسعه ایران اسلامی کمک می‌کند.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وابستگی‌ها سبب کاهش تعهدها به جمهوری اسلامی شده است، بنابراین ایران باید در مسیر خودکفایی گام‌های بلند بردارد.

وی افزود: متاسفانه همکاری‌ با شرکت روس اتم نیز با چند بدعهدی همراه بوده، با این حال امیدواریم در ادامه همکاری به تعهدات پایبند باشند زیرا در غیر این صورت تبعات بسیاری برای هر دو کشور خواهد داشت.

نانواکناری یادآور شد: روند شروع به ساخت واحدهای دو و سه نیروگاه بوشهر با همکاری شرکت روس اتم می‌تواند به نگرانی های موجود خاتمه دهد به این شرط که مصادیق همکاری ایران و روسیه پابرجا و مستحکم باقی بماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون روس‌ها پیمانکار ما بوده و نسبت به تامین تجهزات اقدام کرده‌اند اما امیدواریم این همکاری در ادامه به خودکفایی جمهوری اسلامی ایران بینجامد.

عناوین برگزیده