تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۷۳۹۲
سرویس خبر : انرژی
قائم مقام وزیر نفت اعلام کرد:

رشد ۱۱درصدی صادرات فرآورده‌های پتروشیمی

می متالز - قائم مقام وزیر نفت گفت: صادرات فرآوردهای پتروشیمی طی ۲۰ ماه گذشته از نظر حجم و ارزش با رشدی ۱۱ درصدی مواجه بوده است.
رشد ۱۱درصدی صادرات فرآورده‌های پتروشیمی

به گزارش می متالز، مرضیه شاهدایی در مراسمی که با حضور وزیر نفت در محل این وزارتخانه برگزار شد، بعنوان مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی تودیع و بعنوان قائم مقام وزیر معارفه شد.

وی در این مراسم طی سخنانی با اعلام اینکه طی ٢٠ماه حضورش در شرکت ملی پتروشیمی، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از نظر تناژ با رشدی ۹درصدی روبرو بوده است، گفت: در بخش صادرات فرآورده های پتروشیمی نیز از نظر تناژ و ارزش، شاهد رشد ١١درصدی بودیم.

به گفته این مقام مسوول،در مدت مذکور میزان فروش محصولات پتروشیمی در داخل کشور رشد ١٧-١٦درصدی را تجربه کرد.

به گفته این مقام مسئول، طی سال ۹۵ تا ۹۶، ۱۱ طرح به بهره برداری رسید و در سال جاری نیز ۴ طرح دیگر در حال راه اندازی است.

وی از جمله اقدامات پسابرجام شرکت ملی پتروشیمی به امضای تفاهم نامه ای با شرکت توتال، شل، لینده و ... اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه ها در مرحله فعال شدن و اجرایی شدن هستند. یکی دیگر که بحث هایی که به منظور انجام اجرای سریع تر فعالیت های این شرکت و حل مشکلات آن انجام شد، انسجام ارتباط بین شرکت های خصوصی و شرکت ملی پتروشیمی به عنوان نهاد حاکمیتی بود.

رضا نوروززاده مدیرعامل جدید شرکت ملی پتروشیمی نیز در این مراسم گفت: برای رسیدن به اهداف مشخص شده شرکت ملی پتروشیمی باید ۱۷۰ میلیون خوراک را به عنوان تامین خوراک بین بخشی واحدهای پتروشیمی در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی استعداد رشد و توسعه را دارد و مهمترین سرمایه آن را می توان علاوه بر سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیروی انسانی ماهر دانست

عناوین برگزیده