تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۸:۳۸
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۷۳۹۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
همزمان با اعلام آمادگی برای تاسیس شرکت مشترک سایپا با شریک سوئدی مطرح شد:

برنامه‌ریزی «ولوو» برای افزایش داخلی‌سازی قطعات در ایران

می متالز - سه شنبه 9 آبان جشن تحویل ۷۵هزارمین کامیون تولیدی ولوو در ایران به مشتری با حضور مدیرعامل ولووتراکس و جمعی از مدیران این شرکت سوئدی در سایپا دیزل برگزار شد.
برنامه‌ریزی «ولوو» برای افزایش داخلی‌سازی قطعات در ایران

به گزارش می متالز، این در حالی‌است که مدیرعامل شرکت ولوو تراکس و جمعی از مدیران ارشد این شرکت ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیرعامل و مدیران ارشد سایپا از تمایل خود برای انعقاد قرارداد مشترک با گروه خودروسازی سایپا خبر دادند. در این دیدار دو طرف ضمن ابراز تمایل نسبت به توسعه همکاری‌ها و انعقاد قرارداد مشترک بر ضرورت دستیابی به اهداف خود در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری در حوزه تولید خودروهای تجاری تاکید کردند. معاون گروه خودروسازی ولوو و مدیرعامل شرکت ولوو تراکس نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های پیشین سایپا و ولوو بر تداوم این روند تاکید و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها در آینده با مشارکت این دو گروه خودروسازی به شکل گسترده‌تری ادامه یابد. مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این دیدار از قرارداد مشارکت مشترک سایپا و ولوو استقبال کرد و با اشاره به برنامه گروه سایپا برای ادامه رهبری بازار خودروهای تجاری کشور و برنامه این مجموعه برای صادرات خودروهای تجاری به کشورهای خارجی بر آمادگی گروه سایپا برای توسعه همکاری با ولوو تاکید کرد. در این مذاکرات راهکارهای عملی ایجاد بستر مناسب برای تاسیس شرکت مشترک به منظور آغاز همکاری این دو گروه خودروسازی تبیین شد و دوطرف خود را ملزم به تصمیم‌گیری یه سرعت و قطعی در این‌باره کردند.


برنامه‌ریزی برای افزایش میزان داخلی‌سازی ولوو

پس از این نشست، مدیرعامل سایپادیزل در ادامه جشن تحویل ۷۵ هزارمین کامیون تولیدی ولوو در ایران به مشتری با اشاره به مذاکره با شرکت ولوو تراکس سوئد گفت: تصمیم‌هایی مبنی بر صادرات محصولات این شرکت به منطقه خاورمیانه، کشورهای سی‌ای اس و شمال افریقا از طریق ایران گرفته شده است. محمد صادقی با اشاره به سابقه ۵۰ ساله شرکت سایپا دیزل که بیش از ۳۰ سال به عنوان نماینده انحصاری این شرکت محصولاتی را تولید و عرضه می‌کند، گفت: در طول ۳۰ سال گذشته محصولات باکیفیت و ایمنی از سوی این شرکت تولید و در ایران عرضه شده است. همچنین محصولات خود را با استفاده از استانداردهای زیست‌محیطی روز جهان و مصرف سوخت پایین نسبت به رقبا عرضه می‌کند که دریافت ۴ستاره کیفی ولوو از سازمان ملی استاندارد گواه این موضوع خواهد بود. وی رابطه دو شرکت سایپادیزل و ولوو تراکس را بسیار نزدیک دانست و تصریح کرد: به طور قطع تلاش هر دو طرف اجرای تعهدات خواهد بود، هرچند ارتقای سطح خدمات فروش و همچنین خدمات پس از فروش و رساندن آنها به استانداردهای بین‌المللی از دیگر اهداف تولید محصولات است. صادقی درباره برنامه شرکت ولوو تراکس برای انتقال فناوری و داخلی‌سازی محصولات این شرکت در ایران گفت: درحال‌حاضر ۲۰ درصد ساخت محصول ولوو اف اچ در ایران انجام می‌شود و توافق‌های لازم نیز در زمینه افزایش سقف داخلی‌سازی به ۳۰ درصد در سال ۹۷ و همچنین ارتقای آن به ۵۰ درصد در سال‌های آینده هدف‌گذاری شده است. مدیرعامل سایپادیزل به هدف‌گذاری صادرات محصولات ولوو از ایران به کشورهای منطقه اشاره و تصریح کرد: مذاکراتی با شرکت ولوو تراکس شده تا ایران هاب محصولات ولوو تراکس منطقه در نظر گرفته شود و محصولات خود را به عنوان نماینده رسمی ولوو در ایران به منطقه خاورمیانه، کشورهای آسیای مرکزی و شمال افریقا عرضه کند. صادقی ادامه داد: در این دیدار دو طرف ضمن ابراز تمایل نسبت به توسعه همکاری‌ها و انعقاد قرارداد مشترک بر ضرورت دستیابی به اهداف خود در زمینه‌های مختلف از جمله تولید خودروهای تجاری تاکید کردند.


ولوو در شرایط سخت ایران را ترک نکرد

کلاس نیلسون، مدیرعامل ولووتراکس نیز در ادامه مراسم تحویل ۷۵ هزارمین کامیون تولیدی ولوو در ایران سایپا را شریک مهمی برای این شرکت دانست و گفت: ولوو حتی در شرایط دشوار گذشته نیز حضور خود را در ایران حفظ کرد و درحال‌حاضر به دنبال تقویت و گسترش فعالیت‌های خود در ایران است. وی با اظهار خرسندی از حضور دوباره خود به ایران با اشاره به ورود نخستین کامیون ولوو در سال ۱۹۳۴ میلادی به ایران و ایجاد خطوط تولید کامیون ولوو در ایران در سال ۱۹۷۲ اظهار کرد: بیش از ۳۰ سال است که همکاری‌های موفقی با گروه سایپا در ایران داشته‌ایم و امروز، نقطه عطفی در همکاری ما با ایران است. نیلسون کیفیت، امنیت و تولید محصولاتی سازگار با محیط‌زیست را از ارزش‌های اصلی فعالیت ولووتراکس در ایران اعلام و تصریح کرد: این شرکت جدیدترین فناوری تولید خودروهای سنگین را به ایران منتقل کرده و کامیون ولوو اف اچ در ایران امن‌ترین کامیونی است که تاکنون تولید کرده و مشابه نمونه‌ای است که در اروپا تولید می‌شود. وی ادامه داد: در مذاکرات انجام شده با سایپا موضوع افزایش داخلی‌سازی محصولات تولیدی در ایران مورد تاکید قرار گرفته ضمن آنکه تولید خودروهای سنگین برقی در ایران همچنان در دستور کار قرار دارد. مدیرعامل ولوو تراکس تصریح کرد: موضوع صادرات خودروهای ولووی تولیدی از ایران به کشورهای منطقه و کشورهای افریقایی نیز در حال بررسی و امکان‌سنجی است.

عناوین برگزیده