تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۰۳
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۷۴۰۲
سرویس خبر : انرژی
رحیمی اظهارکرد:

اظهارات مدیرکل آژانس انرژی اتمی در خصوص برجام سازنده بود/آمانو در مواجه با آمریکا شجاعت بیشتری نشان دهد

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه اظهارات آمانو مبنی بر پایبندی ایران به تعهداتش در برجام امری سازنده در مسیر روبه جلوی این توافقنامه محسوب می شود، گفت: آمانو باید عنوان کند که دو طرف به برجام پایبند بوده اند یا خیر لذا انتظار می رود که صراحت و شجاعت بیشتری نشان داده شود.
اظهارات مدیرکل آژانس انرژی اتمی در خصوص برجام سازنده بود/آمانو در مواجه با آمریکا شجاعت بیشتری نشان دهد

به گزارش می متالز، علیرضا رحیمی با اشاره به سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورمان در راستای مناسبات دوجانبه ایران و آژانس صورت گرفت، گفت: می توان اذعان کرد که اظهارات آمانو مبنی بر پایبندی ایران به تعهداتش در برجام با توجه به مسیر روبه جلوی این توافقنامه سازنده بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سکوت مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مواضع اخیر ترامپ و تایید نکردن پایبندی ایران به برجام برخلاف گزارش‌های آژانس، تصریح کرد: آژانس در برجام نقش ناظر را بر عهده دارد اما آمانو در مواجه با  مواضع آمریکا از صراحت بیان استفاده نکرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه رویکرد ایالات متحده آمریکا نسبت به توافقنامه برجام سبب منزوی شدن این کشور در دنیا شده است، ادامه داد: بر همگان واضح است که موضع و سیاست خصمانه ترامپ سبب تنفر کشورهای جهان از آمریکا شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید تعهداتی که آمریکا و گروه 1+5 بر عهده دارند را با صراحت بیان کند، اظهار کرد: به عبارتی دیگر با توجه به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مرجع نظارتی در برجام محسوب می شود، آمانو باید عنوان کند که دو طرف به برجام پایبند بوده اند یا خیر از این رو انتظار می رود که شجاعت و صراحت بیشتری نشان داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها فضاسازی سیاسی در خصوص برجام انجام دادند اما می دانند از حیث حقوقی تعهداتی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: واکنش شرکاء آمریکا در برجام با سیاست های این کشور متفاوت است؛ البته باید یادآور شد که ایران برای اجرای سناریوهای مختلف مانند حفظ برجام، خروج آمریکایی ها از برجام و غیره آماده شده است.

عناوین برگزیده