تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۵۲۰
کد خبر: ۷۴۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زنجیره کامل تولید، رمز سودآوری میدکو

می متالز - میدکو سودآوری خود را مدیون هزینه های حمل، نزدیکی معادن و دارا بودن زنجیره کامل تولید است.
زنجیره کامل تولید، رمز سودآوری میدکو

به گزارش می متالز، مهندس علی پالیزدار، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) علاوه بر تشریح فعالیت های این شرکت به مزیت های رقابتی نیز اشاره کرد و گفت: میدکو به لحاظ هزینه های حمل و نقل و نزدیکی به معادن و همینطور دارا بودن زنجیره کامل فولاد سودآوری مطلوب تری نسبت به سایر فولادسازان داخلی دارد.

وی افزود: مزیت های دیگر میدکو استفاده از تکنولوژی های مدرن، کاهش مصارف آب، برق و گاز است که این مزیت ها ما را در موقعیت بهتری نسبت به سایر فولادسازان قرار می دهد.

پالیزدار برنامه میدکو را علاوه بر تکمیل طرح ها تا سال ۹۷، بازاریابی و بررسی های بازارهای هدف صادراتی عنوان کرد و گفت: میدکو بیشتر به فکر بازارهای صادراتی است و بر این اساس تیم های بازرگانی و بازاریابی شرکت به دنبال یافتن بازارهای هدف صادراتی هستند. همچنین به فکر تقویت صادرات هستیم که البته بخشی از آن به سیاست اتخاذ شده در قبال دنیا و تغییر سیاست در ارتباط با جهان و در نهایت تقویت نظام بانکی باز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: با این حال صادرات میدکو در صورتی انجام خواهد شد که بازار داخل به محصولات میدکو نیاز نداشته باشد.

قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره میدکو ایران را تنها کشور توانمند منطقه درتولید فولاد خواند و اظهار داشت: حتی درصورت رشد جمعیت، ایران تنها نیازمند ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن فولاد است و مابقی بایستی صادر گردد. از سوی دیگر کشورهای منطقه این میزان تولید ندارند و نیازمند واردات هستند و تنها کشور توانمند در منطقه در امر تولید، ایران است.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده