تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۷۴۴۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شفاف سازی «فایرا» از کارنامه ۶ ماهه

می متالز - شرکت آلومینیوم ایران به ۱۳ سوال و ابهام سازمان بورس در خصوص پیش بینی سود و عملکرد ۶ماه نخست سال توضیح داد.
شفاف سازی «فایرا» از کارنامه ۶ ماهه

به گزارش می متالز، شرکت آلومینیوم ایران بعد از ارائه پیش بینی سود ۶۸ریالی هرسهم در عملکرد ۶ ماه اول سال ، امروز در نامه ای به ۱۳ سوال سازمان بورس پاسخ داد.

بهمن اخوان، مدیرعامل «فایرا» در گزارشی در خصوص سوالات ذکر شده از سوی ناظر بازار، شفاف سازی کرد. بر اساس گفته های مدیرعامل، موضوع افزایش مانده بدهی به شرکت آلومینای ایران در پایان دوره ۶ ماهه اول سال جاری، ناشی از تامین سهم بیشتری از پودر آلومینای مورد نیاز از داخل کشور است. وی در این زمینه توضیح داد: در این راستا قراردادی یکساله در اواخر اسفند سال ۹۵ به میزان ۱۵۰هزار تن با شرکت مذکور منعقد و تا پایان شهریورماه ۹۶، بیش از ۹۷ هزارتن آن تحقق یافته است. که با توجه به مشکلات نقدینگی امکان تسویه کل مقدار مواد خریداری شده در دوره مذکور میسر نیست.  

همچنین مدیرعامل این شرکت در خصوص مبلغ ۱۰۲۱میلیارد ریال تحت عنوان مواد کمکی مصرفی این چنین توضیح داد: این مبلغ مربوط به هزینه مصرف مواد جانبی مانند آلومینیوم فلوراید، کاندلاک ، کاند بار و چدن بوده است.

اخوان در خصوص نحوه محاسبه نرخ فروش محصولات صادراتی نیز گفت: نرخ فروش شمش صادراتی بر اساس LME+PERMIUM محاسبه شد، که نرخ پرمیوم در جلسه هیئت مدیره ابلاغ می شود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شمش های عرضه شده در بازار داخلی مشتری نداشته برای تامین نقدینگی جهت پرداخت حقوق و سایر هزینه های شرکت صادرات شمش انجام میشود که با نرخ ۸۶ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم برای شش ماهه دوم سال ۹۶ پیش بینی شده است.

اخوان همچنین در خصوص کاهش هزینه مالی بیان کرده است که این کاهش عمدتا به دلیل استفاده از آیین نامه اجرایی ماده ۲۰ رفع موانع تولید در خصوص تسهیلات ارزی دریافتی از بانک صنعت و معدن است.

عناوین برگزیده