تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۷۴۴۷
سرویس خبر : انرژی
نجفی عنوان کرد:

لزوم استفاده از سرمایه‌گذار خارجی برای نوسازی شبکه آب تهران/ افزایش فرونشست به دلیل فرسودگی لوله‌های آب

می متالز - عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید دارد که در نوسازی تاسیسات و شبکه انتقال آب شرب تهران باید از سرمایه‌گذار خارجی استفاده شود.
لزوم استفاده از سرمایه‌گذار خارجی برای نوسازی شبکه آب تهران/ افزایش فرونشست به دلیل فرسودگی لوله‌های آب

به گزارش می متالز، محمدرضا نجفی با اشاره به ضرورت توجه به سلامت آب شرب تهران، گفت: توجه به سلامت شهروندان در تمامی نقاط کشور به ویژه تهران ، یکی از لوازم و شرایط برای ایجاد یک زندگی سالم و برخوردار  است، ضمن اینکه توجه به سلامت مردم یکی از وظایفی است که دولت، مجلس و همه نهادها برعهده دارند؛ به طورحتم در نقطه ای مانند تهران با چندین میلیون جمعیت به طورحتم تامین شرایط و لوازم زیست سالم و پایدار یکی از مواردی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت تعامل و ورود تمامی دستگاه ها درتامین، تولید و توزیع آب سالم درتهران، افزود: به مسئولان ذی ربط موکد توصیه می کنم که اگر دغدغه ای در ارتباط با سلامت آب شرب مردم تهران وجود دارد، به طورحتم این دغدغه را به دقت شناسایی و برای رفع آن چاره سازی کنند.

وی تاکید کرد: درطول زنجیره تامین، تولید و توزیع آب به طورقطع باید مدیریت ها به درستی صورت گیرد، تا در این زنجیره  اسباب آلودگی و بیماری به واسطه برخی اقدامات فراهم نشود، ضمن اینکه درحال حاضر بحث فرسودگی لوله های آب تهران و ضرورت نوسازی آنها نیز بارها مورد بررسی قرارگرفته است؛ فرسودگی تاسیسات انتقال آب شرب تهران متاسفانه سبب هدر رفت منابع آبی شده و همین نشت آب باعث خوردگی زیرسطح زمین و حتی فرونشست هم می شود.

نجفی با بیان اینکه فرسودگی تاسسیات آب درتهران همچنین باعث آلودگی آب نیز می شود،گفت: ضرورت نوسازی بخش هایی از این شبکه آبی وجود دارد، اما نوسازی نیازمند منابعی است که شاید درشرایط فعلی با امکانات داخلی و منابع موجود نتوان برای آن اعتباری درنظرگرفت؛ بنابراین از وزارت نیرو درخواست می شود افزایش بهره  وری منابع آبی درحوزه کشاورزی، صنعت و شرب را در دستور کار قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، افزود: البته دراین حوزه باید از ظرفیت سرمایه گذار خارجی و تامین مالی از خارج استفاده شود.

عناوین برگزیده