تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۴۰
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۷۴۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
راستاد خبر داد:

عقد سه‌هزارمیلیاردتومان قرارداد جدید با بخش‌خصوصی برای توسعه بنادر/ فازسوم بندرشهیدرجایی تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‎رسد

می متالز - رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از عقد سه‌هزارمیلیاردتومان قرارداد جدید با بخش خصوصی برای توسعه بنادر سراسر کشور خبر داد و گفت: با تصویب لایحه اصلاح قانون تسریع تخلیه کشتی‌ها در بنادر حجم سرمایه‎‌گذاری بخش خصوصی رشد چشمگیری خواهد داشت.
عقد سه‌هزارمیلیاردتومان قرارداد جدید با بخش‌خصوصی برای توسعه بنادر/ فازسوم بندرشهیدرجایی تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‎رسد

به گزارش می متالز، محمد راستاد با اشاره به تعامل سازنده سازمان بنادر و دریانوردی با مجلس به ویژه کمیسیون عمران و فراکسیون بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: اخیرا هیأت رئیسه فراکسیون بنادر و دریانوردی با هیأت مدیره سازمان بنادر نشستی مشترک برگزار کردند که در این نشست آخرین برنامه‌ها برای توسعه بنادر تشریح و از نقطه نظرات نمایندگان عضو در فراکسیون نیز استفاده شد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مجلس پیگیری می‌شود، موضوع لایحه اصلاح قانون تسریع تخلیه کشتی‌ها در بنادر است که با رأی مثبت نمایندگان کمیسیون عمران این لایحه در کمیسیون تصویب و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

وی با بیان اینکه با تصویب لایحه مذکور بخش خصوصی نیز از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی در بنادر سراسر کشور به مانند مناطق آزاد می‌شود، افزود: با تصویب این لایحه مهم و ویژه امتیاز بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌‌گذار خصوصی در اختیار این بخش قرار خواهد گرفت که امیدواریم بخش خصوصی از این فرصت طلایی بهترین استفاده را ببرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: یکی از اهداف دولت به میدان آوردن بخش خصوصی در بخش‌های استراتژیک اقتصادی است که حوزه بنادر و دریانوردی یکی از این حوزه‌های مهم به شمار می‌آید؛ خوشبختانه با سیاست‌های اتخاذ شده سازمان تا کنون بخش خصوصی بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

وی از انعقاد سه هزار میلیارد تومان قرارداد جدید دیگر با بخش خصوصی برای توسعه بنادر خبر داد و گفت: لایحه ارائه شده به مجلس قطعا در تشویق سرمایه‌گذاری تأثیرگذار و موجب رشد رقم اعلام شده نیز خواهد بود.

راستاد در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت توسعه بندر شهید رجایی نیز توضیح داد: در حال حاضر مهم‌ترین پروژه حوزه بنادر و دریانوردی کشور توسعه ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی در فاز سوم است که در این پروژه بالغ بر 860 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فقط در بخش زیرساخت انجام می‌گیرد و انتظار داریم ظرف مدت سه سال آینده این پروژه مهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی درباره اینکه بخش خصوصی بیشتر تمایل به سرمایه‌گذاری در کدام بخش را دارد، گفت: بخش خصوصی بیشتر تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه رو بناها، تجهیزات، انبارها و مخازن برای نگهداری کالاها و اقلام مختلف را دارد.

عناوین برگزیده