تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۷۴۶۷
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبرداد:

عملیات گاز رسانی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آستانه اجرا

می متالز - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامِرد گفت : با مشخص شدن برنده مناقصه انتقال گاز به منطقه ویژه اقتصادی لامرد این مهم به زودی آغاز می شود.
عملیات گاز رسانی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آستانه اجرا

به گزارش می متالز، محمد آشفته آج بیشه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد دیروزدر یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت: با مشخص شدن شرکت آذر پژوهان اندیش به عنوان برنده مناقصه گازرسانی به منطقه ویژه لامرد، این پروژه در آستانه شروع مرحله اجرایی قرار گرفت.

آشفته افزود: برای انجام این عملیات که طبق برنامه در کمتر از یک سال به اجرا در می آید بیش از 300 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه که مشتمل بر سه هزار و 312 متر خط انتقال گاز 20 اینچ، ساخت، خط تغذیه گاز 30 و 36 اینچ به طول قریب به سه هزار و 500 متر است، بر عهده پیمانکار برنده مناقصه قرار دارد که علاوه بر آن محوطه‌سازی، ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت 200 هزار متر مکعب بر ساعت ، تهیه و نصب ایستگاه اندازه‌گیری در زمره سایر عملیاتی است که بر پایه این پیمان باید به اجرا در آید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خاطرنشان کرد: خط لوله تغذیه گاز از خط لوله خروجی تقلیل فشار منطقه شروع و با فشار طراحی 250 پوند بر اینچ مربع در درون سایت منطقه پایان می‌یابد.

این مقام مسوول تصریح کرد: گاز مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی لامرد شامل خط 20 اینچی منشعب از خط 56 اینچ سراسری هشتم تامین می‌شود.

آشفته همچنین گفت: تامین خوراک و زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از اهم مواردی است که با جدیت پیگیری می‌شود و در این ارتباط مساعدت رییس هیات عامل ایمیدرو و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط حایز اهمیت بوده است.

استفاده از منابع گازی در پارس جنوبی، توسعه صنایع اصلی کشور، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، ارتقای سطح فناوری بومی، اجرای سیاست‌های توسعه‌ای منطقه ای و اشتغال‌زایی در زمره اهداف استقرار منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیر مجموعه‌های ایمیدرو عنوان شده است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده