تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۷۴۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اشتغال 11 هزار و 500 نفر در بخش معدن استان یزد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اعلام اینکه این استان دومین استان معدنی کشور است، گفت: در بخش معدن استان یزد 11 هزار و 500 نفر در حال اشتغال هستند.
اشتغال 11 هزار و 500 نفر در بخش معدن استان یزد

به گزارش می متالز، محمدرضا علمدار یزدی در نشست فعالان اقتصادی استان یزد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اسمی که در بخش معدن استان یزد انجام گرفته یک هزار و 100 میلیارد تومان است، گفت: در این بخش بسیار مهم برای 11 هزار و  500نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد دومین استان معدنی کشور است، افزود: تأمین 50  درصد خوراک صنایع فولاد کشور در استان یزد انجام می‌گیرد و این استان در تولید سنگ‌آهن با تولید 30 میلیون تُن در سال، رتبه نخست کشور را دارا است.

علمداریزدی با اشاره به اینکه یزد هشت استان صادرکننده غیرنفتی در کشور هستیم، تصریح کرد: عمده صادرات این استان کاشی، مقاطع فولادی، پسته، کابل، فرومولیدن و شیشه است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه رشد صادرات استان یزد از 16 سال گذشته تاکنون دو برابرکل کشور بوده است، گفت: با احتساب اینکه  رشد کل کشور در این سال‌ها 800 درصد بوده اما استان یزد یک هزار و 600 درصد رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: در دو سال گذشته 407 قلم کالا به ارزش یک میلیارد دلار به ارزش وزنی 3.5 میلیون تُن به بیش از 80 کشور از استان یزد صادرشده است.

علمدار یزدی با اشاره به صادرات روزانه بیش از293 میلیون تومان  در معافیت ‌گمرکی ماشین آلات ، گفت: عمده کشورهای صادراتی استان یزد عراق، پاکستان، افغانستان، هلند، ترکیه، گرجستان، هند، سوریه و امارات هستند. 

وی با بیان اینکه 750 کارت بازرگانی فعال در استان یزد داریم، ابراز کرد: 40 هزار واحد صنفی و 69 اتحادیه صنفی فقط در شهرستان یزد و بیش از 200 اتحادیه صنفی فعال در استان یزد وجود دارد.

عناوین برگزیده