تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۷۴۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد :

افزایش 8 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد کشور با 3 میلیارد دلار تامین مالی در4 سال اخیر/ کاهش یک درصدی نرخ سود تسهیلات معدنی بانک صنعت و معدن

می متالز - مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد : این بانک 5 طرح را در حوزه گندله سازی و خطوط نورد مجموعا به ارزش 3 میلیارد دلار طی 4 سال گذشته تامین مالی انجام داد که با این اقدام ظرفیت تولید بخش فولاد 8 میلیون تن اضافه و به 17 میلیون تن می رسد.
افزایش 8 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد کشور با 3 میلیارد دلار تامین مالی در4 سال اخیر/ کاهش یک درصدی نرخ سود تسهیلات معدنی بانک صنعت و معدن

به گزارش می متالز، افخمی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرحهای معدنی صندوق بیمه فعالیتهای معدنی و بانک صنعت و معدن  افزود : با افزایش این میزان تولید فولاد ،  کشورمان از رتبه 14 به رتبه 10 ارتقا می باید.
وی با اعلام حمایت بانک صنعت و معدن از تامین مالی صنایع معدنی به ویژه صنایع پایین دستی در دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد : بانک با تامین مالی طرحهای متوقف و با کمک وزارت صنعت و ایمیدرو، در 7 طرح فولادی نیز تامین مالی  را انجام داد و اکنون خطوط بخش احیای این واحد ها راه اندازی شده یا در حال راه اندازی است.
افخمی اضافه کرد : همچنین  در حوزه سرب و روی و مس تامین مالی صورت گرفت  و با حمایت از صنایع معدنی به ویژه در بخش متوسط و کوچک  به  توسعه و فعالیت این  واحد ها کمک کردیم.
وی با اشاره به تفاهم نامه اخیر گفت : در فازاول حد اقل  100میلیارد تومان به صنایع کوچک و متوسط معدنی دارای توجیه اقتصادی تسهیلات پرداخت می شود .
افخمی یاد‌آور شد : بانک صنعت و معدن در اقدامات زیر ساختی به ویژه خط آهن 2 میلیارد دلار حمایت مالی انجام داد ،اکنون LC های آن باز شده و خطوط آهن ظرف 2 سال اینده  درجهت خدمت به اقتصاد و صنعت کشور راه اندازی می شود.
به گفته وی این بانک در بخش نیروگاهی هم تامین مالی 47 درصدی نیروگاهها را با مبلغ 2 میلیارد دلار انجام داده است.  
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه اعلام کرد : در حوزه معدنی به ویژه تامین مالی معادن کوچک و متوسط نرخ سود تسهیلات را یک درصد به صورت داوطلبانه کاهش دادیم.

عناوین برگزیده