تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۷۵۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

روایت مدیران جهان فولاد غرب از زلزله

می متالز - روز گذشته شاهد زلزله 7.3 ریشتری در مرز ایران و عراق بودیم که در پی این حادثه ناگوار خسارت های مالی و جانی زیادی به مناطق نزدیک کانون زمین لزره و به طور خاص منطقه کرمانشاه وارد آمد.
روایت مدیران جهان فولاد غرب از زلزله

به گزارش می متالز، جهانبخش شکری، رئیس هیئت مدیره جهان فولاد غرب در خصوص زلزله شب گذشته در کرمانشاه و سایر مناطق غرب کشور گفت: مهاباد، شهر ازگله و منطقه مرزی خسارت زیادی دیده و در کرمانشاه نیز خسارتی داشتیم.

شکری با اشاره به سه روز عزای عمومی در این حادثه دردناک، وضعیت شهر و واحدهای صنعتی را نیمه تعطیل اعلام کرد و گفت: در کرمانشاه زیرساخت ها به آن صورت آسیب ندیده است و تنها برخی راه ها مسدود شده بود که مجددا بازگشایی شد، منتها در ابتدای کار هستیم.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد خاطرنشان کرد: قطعا بازگشت به ثبات نیازمند زمان است و همکاری گسترده جمعی مردم و ارگان ها را می طلبد.

وی با ابراز تاسف دوباره از این اتفاق گفت: این شهر را چند سالی جنگ تخریب کرد واکنون باید زلزله و خرابی های آن را ببینیم. ساختمان های قدیمی عامل تخریب گسترده در روستاها است و تیم های امدادی در تلاش برای آوار برداری و نجات همشهریان هستند.

شکری این را نیز گفت که پایگاه بسیج مجتمع جهان فولاد غرب تشکیل شده و آماده خدمت رسانی است.

جهاندار شکری، مدیرعامل ذوب آهن بیستون نیز اطلاعات جدیدی در اختیار ما گذاشت و گفت: آماری از تخریب واحدهای صنعتی هنوز منتشر نشده است اما چون منطقه غرب بیشتر منطقه ای عشایری و روستایی است خسارت های مالی زیادی دیده است.

وی این زلزله را بی سابقه خواند و گفت: اگرچه در روستاها و مناطق عشایر نشین خسارت ها گسترده بوده و متاسفانه خسارت های جانی هم زیاد بود اما در شهر خسارت ها به نسبت کمتر است.

جهاندار شکری در پایان خبر داد: با وجود خسارت های گسترده در مناطق روستایی، کارخانه جهان فولاد، سیما فولاد جهان و ذوب آهن بیستون خسارتی نداشته است.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده