تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۷۵۵۰
سرویس خبر : انرژی
براساس جدیدترین گزارش اوپک؛

تولید روزانه نفت ایران ۱۱ هزار بشکه کاهش یافت

می متالز - اوپک اعلام کرد تولید روزانه نفت ایران در ماه اکتبر نسبت به ماه پیش ۱۱ هزار بشکه کاهش داشته و به ۳ میلیون و ۸۲۳ هزار بشکه در روز رسیده است.
تولید روزانه نفت ایران ۱۱ هزار بشکه کاهش یافت

به گزارش می متالز، بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی دولت ایران به اوپک، میزان تولید نفت این کشور در ماه اکتبر با ۳۸ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه سپتامبر به ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این گزارش همچنین حاکی است، قیمت متوسط نفت خام سنگین ایران در ماه اکتبر با ۲ دلار و ۲ سنت، معادل ۳.۹ درصد افزایش نسبت به ماه سپتامبر به ۵۴ دلار و ۲۹ سنت رسیده است.

اوپک همچنین در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد با توجه به افزایش تقاضا و کاهش تولید نفت، عرضه مازاد این کالا در سال آینده میلادی کمتر خواهد شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تقاضا برای نفت خام تولیدی اعضای این سازمان افزایش می‌یابد و توافق جهانی کاهش تولید نفت سبب می‌شود سطح ذخیره‌سازی مازاد نفت کمتر شود.

اوپک اعلام کرد: در سال آینده میلادی تقاضا برای نفت تولیدی این سازمان به ۳۳ میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که ۳۶۰ هزار بشکه نسبت به برآورد پیشین این سازمان بالاتر است.

این سازمان همچنین با استناد به ارزیابی منابع ثانویه، اعلام کرد عرضه روزانه نفت از سوی اعضای آن در ماه اکتبر امسال با حدود ۱۵۰ هزار بشکه کاهش به ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه رسیده است.

طبق گزارش اوپک، اگر اوپک در سال آینده میلادی سطح تولید ماه اکتبر خود را حفظ کند، عرضه نفت در سال آینده میلادی کمتر از تقاضای آن خواهد بود.

عناوین برگزیده