تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۱۴
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۷۵۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی:

پرورش نیروی انسانی متفکر، تکیه بر دانش و اندیشه ایرانی عامل توسعه کشور / ایدرو در صنایع نوین و دانش بنیان گام های خوبی برداشته است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گام های ایدرو در حوزه صنایع نوین و دانش بنیان ابراز امیدواری کرد: علاوه بر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در سایر وزارتخانه ها و سازمان ها نیز به این مقوله توجه بیشتری شود.
پرورش نیروی انسانی متفکر، تکیه بر دانش و اندیشه ایرانی عامل توسعه کشور / ایدرو در صنایع نوین و دانش بنیان گام های خوبی برداشته است

به گزارش می متالز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با اشاره به اینکه نیروی منابع انسانی عامل اصلی رشد و توسعه کشورهاست تصریح کرد : سرمایه های انسانی متنوع و متغیر هستند و بخشی از دارایی های اساسی و رشد و تعالی هر سازمان به آن متکی است.

محمد شریعتمداری با بیان اینکه همه تلاش ما این است که از اقتصاد تک محصولی خارج شویم گفت: باید با سرعت بیشتر در توسعه منابع انسانی قدم برداریم که مهمترین عامل در این مساله همسویی، هم قدمی در حوزه منابع انسانی و بکارگیری توانها و هم جهت شدن اندیشه ها در خدمت مردم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کم توجهی به سهم منابع انسانی در رشد اقتصادی اثربخشی و پایداری آن را تاثیرگذار دانست و گفت: با توجه به رشد بیکاری در کشور و رشد قابل توجه ما در حوزه تحصیلات آکادمیک توجه هرچه بیشتر به مهارت و به کارگیری جوانان متخصص و متعهد ضرورت دارد.

وی افزود: در بازار کار امروز به کارگیری نیروی ماهر و تحصیلکرده عامل رشد اقتصادی بنگاه ها و کشور است و امروزه دیگر افزایش کارآمدی سازمانها از مسوولیت های یک بنگاه نیست بلکه از ضروریات سازمان محسوب می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گام های ایدرو در حوزه صنایع نوین و دانش بنیان ابراز امیدواری کرد: علاوه بر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در سایر وزارتخانه ها نیز به این مقوله توجه بیشتری شود.

شریعتمداری در ادامه با تاکید بر اینکه منابع انسانی بخشی از دارایی های اساسی یک سازمان به حساب می آیند گفت: سیاستگذارها، بنگاه ها و مدیران ارشد باید در این حوزه برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

عناوین برگزیده