تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۷۵۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

توافق فولادی ها و راه آهن به منظور حمل بار کارخانه/ راه آهن جنوب آمادگی خود را اعلام کرد

می متالز - روزانه حجم قابل ملاحظه ای از شمش و مواد اولیه از کارخانه های فولادی از طریق شبکه ریلی به طرف بنادر و بالعکس بارگیری و حمل می شود.
توافق فولادی ها و راه آهن به منظور حمل بار کارخانه/ راه آهن جنوب آمادگی خود را اعلام کرد

به گزارش می متالز، سعید رسولی، عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: توافقاتی در خوزستان انجام گرفته که جا به جایی بار کارخانه های فولادی از کارخانه به بندر و برعکس، به طور کامل توسط راه آهن صورت بگیرد و در این زمینه راه آهن جنوب آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه پنج هزار تن شمش فولاد از فولاد خوزستان به بندر امام خمینی(ره)، پنج هزار تن سنگ آهن از بندر امام خمینی(ره) به فولاد خوزستان و حدود پنج هزار تن ماده اولیه از معادن چادرملو به فولاد از طریق خطوط ریلی حمل می شود.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: وظیفه داریم مراکز بار به شبکه ریلی متصل شوند تا طرح های ریلی توجیه اقتصادی پیدا کنند اما برای مثال در همدان که به تازگی به شبکه ریلی متصل شد، مراکز عمده باری که در مسیر بود، به شبکه ریلی متصل نشد.

رسولی عنوان کرد: در سال جاری هدفگذاری شده است تا حدود ۲۰۰ کیلومتر خطوط فرعی ریلی در کشور احداث شود که با این کار در مسیرهایی که خطوط فرعی احداث می شوند، ظرفیت جا به جایی بار تقریبا دو برابر می شود. در این زمینه انتظار داریم صاحبان کارخانه ها با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی موجب کاهش قیمت تمام شده محصولات می شود، از این طرح ها استقبال کنند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده