تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۷۵۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بانک مسکن:

۱۰هزارمیلیارد تومان اوراق رهنی منتشر می شود

می متالز - مدیرعامل بانک مسکن گفت: با موافقت بانک مرکزی بزودی ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی در بازار سرمایه منتشر می شود.
۱۰هزارمیلیارد تومان اوراق رهنی منتشر می شود

به گزارش می متالز، محمد هاشم بت شکن در مراسم رونمایی از' سامانه جامع معاملات بازار سرمایه ' در شعب بانک مسکن افزود: این سامانه در مرحله نخست در 4 شعبه تهران و 7 کلانشهرها نسبت به عرضه ابزارهای مالی بازار سرمایه اقدام می کند و به تدریج در سایر شعب بانک مسکن این خدمات به مشتریان عرضه خواهد شد.

به گفته وی، عرضه اوراق در بازار اولیه، خرید و فروش اوراق معاملات ثانویه و پرداخت سود اوراق به خریداران از مزیت های راه اندازی سامانه جامع معاملات بازار سرمایه در شعب بانک مسکن است.

وی یادآورشد: با وجود 20 هزار شعبه بانکی در کشور استفاده از این شعب برای عرضه سهام به مشتریان و خریداران ظرفیت بزرگی را در این بخش به وجود آورده و سازمان بورس اوراق بهادار باید با فرهنگ سازی از این ظرفیت استفاده کند.

بت شکن گفت: برای راه اندازی این سامانه 100 بانکدار مشاور در بانک مسکن دوره های آموزشی تخصصی را طی کرده اند و سازمان بورس اوراق بهادار با ارائه گواهینامه ای حرفه ای باید از فعالیت این بانکداران در بازار سرمایه حمایت کند.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان این که بزودی 10 هزار میلیارد تومان اوراق رهنی منتشر می شود، اظهارداشت: در هفته آینده نیز نخستین صندوق زمین و ساختمان ( پروژه نسیم) به بهره برداری می رسد و این ابزارهای مالی جدید می تواند انجام پروژه های ساختمانی را در کشور رونق دهد.

رئیس هیات مدیره بانک مسکن بیان کرد: در برنامه راهبردی بانک مسکن تشکیل 40 صندوق سرمایه گذاری در حوزه زمین و ساختمان در دستور کار قرار گرفته و این شرایط مناسبی را برای انبوه سازان مسکن و شرکت های ساختمانی برای انجام سرمایه گذاری در این بخش فراهم می کند، ضمن این که بانک مسکن درصدد است در 4 سال گذشته از ابزارهای مختلف بازار سرمایه به صورت گسترده استفاده کند.

بت شکن همچنین با اشاره به رویکرد توسعه ای بانک مسکن در حوزه ساخت وساز کشور گفت: معمولا بانک های تجاری در مدت کوتاهی منابع خود را تجهیز می کنند و بیشتر تسهیلات یک ساله پرداخت می کنند در حالی که بانک مسکن با تجهیز منابع تسهیلات بلند مدت به خریداران مسکن پرداخت می کند.

مدیرعامل بانک مسکن یادآورشد: از طرفی ما ملزم هستیم در موعد مقرر تسهیلات سپرده گذاران را پرداخت کنیم و پولی که در بانک مسکن سپرده گذاری می شود پس از یک سال، دو برابر آن خارج می شود زیرا بانک موظف به پرداخت تسهیلات در موعد مقرر است.

محمد مهدی بحرالعلوم مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن در این مراسم گفت: هدف نهایی ما از راه اندازی این سامانه اتصال تمام شعب بانک مسکن به آن است تا سیستم معاملات بازار سرمایه در این شعب انجام شود.

وی اظهارداشت: در پایان مرداد ماه سال جاری حجم سپرده گذاری مردم در بانک ها یک میلیون و 400 هزار میلیارد تومان بود در حالی که حجم بازار سرمایه به بیش از 452 هزار میلیارد تومان رسید و این نشان می دهد عده زیادی از مردم برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور علاقمند شده اند.

به گفته مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن، تاکنون 3 میلیون و 133 هزار کد معاملاتی برای خرید و فروش اوراق بازار سرمایه در بانک مسکن صادر شده و این ظرفیت مناسبی برای انجام معاملات در سامانه جامع معاملات بازار سرمایه در شعب بانک مسکن است.

سامانه جامع معاملات بازار سرمایه با حضور شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در شعبه مرکزی بانک مسکن رونمایی شد تا از این پس مشتریان این بانک بتوانند از طریق این سامانه سهام و اوراق بهادار بازار سرمایه را خرید و فروش کنند.

عناوین برگزیده