تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۴۹۵
کد خبر: ۷۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کل بیمه مرکزی:

ورود سرمایه گذاران خارجی به صنعت بیمه ایران

می متالز - به گفته رییس کل بیمه مرکزی زمینه خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم است و فعالین اقتصادی می توانند در صنعت بیمه ایران سرمایه گذاری کنند؛ در مجموع باید شورای ثبات بازارهای مالی با حضور وزیر اقتصاد، روسای بانک مرکزی و بیمه مرکزی و سازمان بورس تشکیل شود و آنها نیز تحولات بازار را رصد کنند.
ورود سرمایه گذاران خارجی به صنعت بیمه ایران

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی، در مراسم آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه کیش گفت: نفوذ بیمه 4.5 برابر رشد تولید ناخالص داخلی بوده است که نشانگر ظرفیت بسیار بالا است و می تواند صنعتی بکر برای سرمایه‌گذار محسوب شود.

عبدالناصر همتی عنوان کرد: در این راستا مذاکرات خوبی با ده شرکت برتر بیمه جهان انجام شده و آنها نیز آمادگی خوبی برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران دارند.

وی افزود:در همین راستا برای اولین بار، سال گذشته پوشش بیمه عمر را از یک شرکت بزرگ آلمانی برای یک شرکت ایرانی دریافت کردیم.

همتی با بیان اینکه کشورهای اروپایی نیز روابط خوبی اقتصادی با ایران آغاز کرده اند، تصریح کرد: از طریق شرکت های فرانسوی نیز پوشش های خوبی صورت گرفته است.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: در حال حاضر دو تقاضای مهم از سوی شرکتهای بیمه ایتالیایی و آلمانی برای خرید شرکت های بیمه ایرانی داریم و مذاکرات جدی نیز شروع شده است؛ تصمیم دولت هم بر این است که سهم خود در بیمه آسیا و دانا را بفروشد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه این مراسم با بیان اینکه بازارهای مالی با سه ضلع اصلی بانک، بورس و بیمه فعالیت می‌کنند، گفت: بازارهای مالی جزو لوازم توسعه کشور است و نمی توان بازار توسعه نیافته داشت و باید گام های پرصلابتی برای توسعه این سه بازار برداشت.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌ های عظیمی در کشور وجود دارد، گفت: حدود 3 هزار میلیارد دلار سرمایه قابل بیمه شدن در اقتصاد ایران نهفته است، اما متاسفانه 30 درصد از آنها زیر پوشش بیمه قرار دارد و نزدیک به 70 درصد سرمایه‌های کشور که نیاز به پوشش ریسک و بیمه دارند، خارج از شمول بیمه هستند. ضمن اینکه بسیاری از دارایی‌های کشور از جمله منازل مسکونی، تحت پوشش بیمه نیستند؛ از سوی دیگر از 25 میلیون دستگاه خودرو، تنها 3 میلیون دستگاه بیمه بدنه دارند.

همتی تصریح کرد: در بیمه عمر نیز ایران تنها 14 میلیون نفر بیمه شده عمر دارد که البته پوشش‌های ناقص و سطح پایینی را در برمی‌گیرد؛ پس بالای 80 درصد مردم ایران، پوشش بیمه عمر ندارند و بالای 90 درصد اتومبیل های کشور نیز مشمول بیمه بدنه نمی‌شوند.

وی افزود: زمینه خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم است و فعالین اقتصادی می توانند در صنعت بیمه ایران سرمایه گذاری کنند؛ در مجموع باید شورای ثبات بازارهای مالی با حضور وزیر اقتصاد، روسای بانک مرکزی و بیمه مرکزی و سازمان بورس تشکیل شود و آنها نیز تحولات بازار را رصد کنند.

عناوین برگزیده