تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۷۶۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی معدنی کشور و استاندار خراسان شمالی مطرح شد:

درخواست پرداخت تسهیلات به معادن درجه 3 و 4 استان خراسان شمالی

می متالز - استاندار خراسان شمالی گفت: اعتباراتی برای زیرساخت های معادنی که قابل شناسایی هستند در نظر گرفته ایم.
درخواست پرداخت تسهیلات به معادن درجه 3 و 4 استان خراسان شمالی

به گزارش می متالز، «صالحی» با بیان این مطلب در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی معدنی کشور افزود: تسهیلات و یارانه هایی که به صورت حمایتی به معادن داده می شود، بیشتر به معادن درجه یک و دو تعلق می گیرد که انتظار داریم به معادن درجه 3 و 4 هم با توجه به فراگیری و تعداد زیاد آنها ، پرداخت شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدنی کشورهم در این دیدار گفت: شرایط معرفی برای دریافت تسهیلات معدنی از میز صندوق فعالیت های معدنی در خراسان شمالی فراهم شده است.
«اسماعیلی» اضافه کرد: صندوق بیمه فعالیت های معدنی هم امسال اعتبارات خوبی دارد و راه اندازی شده است و از هم اکنون با معرفی متقاضیان به میز صندوق فعالیت های معدنی می توانند تسهیلات دریافت کنند.
وی با تاکید بر حمایت از معادن کوچک ، معدن را موتور محرک صنعت دانست وتصریح کرد: طبق قانون باید تمام معادن با توجه به نوع درجه معدن و صلاحیت افراد، مسئول فنی داشته باشند تا در صورت بروز حادثه پاسخگو باشند و به نظام مهندسی گزارش دهند و ما هم به وزارتخانه گزارش دهیم.
«اسماعیلی» گفت: برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، به جای سختگیری و تعطیلی معادن، بهتر است راهکار بدهیم تا علاوه بر حفظ زیست محیطی و منابع طبیعی، معادن هم فعال باشند که متأسفانه برخی سلیقه ای عمل می کنند.

عناوین برگزیده