تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۳۱۹۶
کد خبر: ۷۶۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
میثم مهدوی، مدیر کارخانه و رئیس هیات مدیره شرکت " صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان " :

تولیدکنندگان بخش خصوصی فرزندان عاشق ایران زمین هستند

می متالز - مهدوی گفت: تولید کنندگان بخش خصوصی قهرمانانی هستند که توانسته اند برخلاف جریان آب شنا کنند و اثربخش و ارزش آفرین بمانند. شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان با پشتوانه بیش از یک دهه تجربه مدیران خود با هدف تولید برترین شمش آلیاژی آلومینیوم در کشور و با در اختیار داشتن چندین خط ریخته گری آلومینیوم با ظرفیت 30 هزار تن در سال، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان شمش آلیاژی آلومینیوم در کشور محسوب می شود. این شرکت توانمند با در نظر گرفتن اصول رقابتی توانسته عنوان اولین صادرکننده شمش آلیاژی آلومینیوم در ایران را از آن خود کند.
تولیدکنندگان بخش خصوصی فرزندان عاشق ایران زمین هستند

به گزارش می متالز، موفقیت ها و توانمندی های این مجموعه توانمند ما را بر آن داشت تا با میثم مهدوی مدیر مجرب و آینده نگر این شرکت به گفت و گو بنشینیم.

 
لطفا از تاریخچه و برنامه های شاخص شرکت تحت مدیریت تان بگویید.

با توجه به کاربردهای وسیع و روز افزون آلیاژهای آلومینیوم در صنایع مختلف و بومی شدن صنایع خودرو سازی، شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان (سهامی خاص) با پشتوانه بیش از یک دهه تجربه مدیران خود با هدف تولید برترین شمش آلیاژی آلومینیوم در کشور در سال 1392 با ظرفیت تولید 15 هزار تن فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با در اختیار داشتن چندین خط ریخته گری آلومینیوم با ظرفیت 30 هزار تن در سال، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان شمش آلیاژی آلومینیوم در کشور محسوب می شود.

در خصوص هدف اصلی شرکت می توان گفت کمک به اهداف توسعه کلان در کشور و افزایش سهم بازار و تنوع در تولید با کیفیت برتر، کسب جایگاه رهبری در بازار صنعت آلومینیوم کشور و منطقه با احترام عمیق به خواسته های مشتریان در زمره اصلی ترین و مهم ترین اهداف شرکت ما است.

درباره چشم انداز آینده و برنامه های آتی شرکت " صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان " توضیح دهید.

شرکت ما با دیدگاه آینده نگرانه در صنعت آلومینیوم و جایگاه رو به رشد آن در بازار مصرف جهانی و داخلی، تلاش دارد با برنامه ریزی منسجم نسبت به افزایش ظرفیت تولیدی و ایجاد تنوع در محصول، جایگاه بالاتری را در صنعت آلومینیوم به خود اختصاص دهد. با توجه به گام های اساسی که در این جهت از ابتدای تاسیس شرکت برداشته شده، کسب عنوان رهبری بازار صنعت آلومینیوم در ایران و منطقه از چشم اندازهای مدیران این شرکت است.

آیا محصولات شما به کشورهای دیگر صادر می شود؟

اصولا مرحله تصمیم گیری بنگاه جهت صادرات به مرحله ای اطلاق می شود که شرکت ها و بنگاه های داخلی با توجه به شرایط و موقعیت اقتصادی جامعه، تمایل و توان اقدام به صادرات به بازارهای جهانی را داشته باشند. برخی عوامل درون سازمانی باعث می شوند بنگاه های اقتصادی که در داخل فعالیت دارند از حالت بی تفاوتی به مرز تصمیم گیری برای صادرات هدایت و یا از مرز تصمیم گیری دور شوند. وجود این شرایط برای رسیدن شرکت ها به مرز تصمیم گیری لازم است: داشتن توانمندی های تولیدی و صادراتی، داشتن مزیت بالفعل و بالقوه نسبت به رقبا (میزان رقابت پذیری بنگاه یا صنعت در بازار خارجی) و شرایط مساعد محیطی (اقتصادی و سیاسی). اینها عواملی هستند که شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان با توجه به آن در سال 1395 فعالیت خود را جهت صادرات به کشورهای آسیایی با هدف تجارت در بازارهای جهانی آغاز کرد و توانست گرید کیفیت خود را از بازارهای جهانی هم دریافت کند.

یکی از عوامل موثر در اجرای صحیح استراتژی وابستگی به صادرات (نوعی استراتژی توسعه صادرات)، تولید متناسب با نیازها و ترجیح ها و سلیقه های مصرف کنندگان خارجی است. امروزه به دلیل رقابت شدید بین عرضه کنندگان محصول در بازارهای جهانی، مصرف کنندگان حاکمیت و نقش تعیین کننده ای در تقاضای جهانی محصولات دارند. خوشبختانه صادارت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان به صورت مستمر تا امروز ادامه داشته و شرکت اکنون در حال مذاکره با شرکت های اروپایی است تا بتواند سهم کوچکی را در این بازار به خود اختصاص دهد. شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان با افتخار اعلام می کند که محصولاتش مورد تایید بورس کالا است و مشتریان گرامی از سال 1395 می توانند تمام محصولات این شرکت را با طرح از طریق بورس خرید کنند.

در خصوص تولید بیلت آلیاژی آلومینیوم برای خوانندگان توضیح دهید.

فرآیند ریخته گری پیوسته (ریخته گری DC) که در سال 1933 گسترش پیدا کرد، روشی است که امروزه برای تولید بیلت های اکستروژن آلومینیوم به کار می رود. این شرکت با بهره گیری از تجربه مدیران و پرسنل متخصص، پروژه تولید انواع بیلت آلیاژی آلومینیوم را در بهار 1396 آغاز کرد و ابتدای پاییز 1396 در فاز اول پروژه، تولید بیلت به قطر 7 اینچ در انواع گروه های آلیاژی کارپذیر را طبق استانداردهای بین المللی آغاز کرد. همچنین خطوط تولید بیلت این شرکت با تجهیزاتی همچون هموژن و کوره هموژن سازی امکان تولید محصولاتی با کیفیت بالا و کاملا یکنواخت را هم فراهم کرده و از این نظر محصولات با کیفیت این شرکت قابلیت رقابت با دیگر محصولات خارجی را دارد.

شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان برای توسعه فعالیت بازرگانی خود چه برنامه هایی را در نظر دارد؟

شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان از بدو تاسیس علاوه بر تولید شمش آلیاژی آلومینیوم پیرو اهداف متعالی خود جهت تامین کلیه نیازهای مشتریان محترم، فعالیت های بازرگانی خود را با فروش انواع شمش های ثانویه آلومینیوم و آلومینیوم خالص آغاز کرده و در حال حاضر با استراتژی فروش مواد اولیه مرتبط با صنعت آلومینیوم  با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، فعالیت های خود را توسعه داده است. اکنون فروش انواع بوته های زمینی، فیلتراسیون مذاب (فیلترهای سرامیکی و توری های نسوز پارچه ای)، انواع آمیژان ها و مواد کمک ریخته گری (سیلیکون متال، شمش منیزیم، نیکل، منگنز متال، آلومینیوم استرانسیوم، انواع قرص های قابل استفاده در ریخته گری مانند آهن، منگنز، تیتانیوم) را در کارنامه خود دارد. به منظور گسترش و توسعه این فعالیت ها دفتر فروش تهران این شرکت از ابتدای سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد.

در مورد تولید شمش آلیاژی آلومینیوم که از قابلیت های مجموعه شما محسوب می شود توضیح دهید.

شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان با تکیه بر تجربه هیات موسس خود توانست در مدت کوتاه از تاسیس شرکت با اکثر صنایعی چون حمل و نقل و شرکت های عظیم خودروسازی و تامین کنندگان آنها همچون مگا موتور و ساپکو و انواع شرکت های لوازم خانگی، صنایع برق و گاز و سیستم های گرمایشی همکاری نزدیکی داشته باشد.

چه عواملی را در ارتقای کیفیت محصولات مجموعه خود مهم می دانید؟

نگرش مشتری مداری حاکم بر فعالیت گروه از همان ابتدای راه موجب شده تا رضایت مشتریان، بهبود و کیفیت محصولات و نوآوری مستمر جزو مهم ترین اصول و ارزش های فعالیت این شرکت باشد. مهم ترین عواملی که منجر به افزایش کیفیت شمش تولیدی می شوند عبارتند از: انتخاب مواد اولیه مرغوب، همگن کردن اجزای آلیاژ، گاز زدایی و آخال زدایی مذاب.

شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان چه تولیدات و محصولات جدیدی را در دستور کار دارد؟

شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان اعلام می کند که در حال حاضر قابلیت تولید انواع شمش آلیاژی آلومینیوم مطابق با استانداردهای بین المللی فرانسه، آلیاژهای دارای استانداردهای NF ژاپن و JIS  آمریکا، AA آلمان، DIN  انگلستان BS و همچنین دیگر آلیاژهای دارای استانداردهای خاص را در ابعاد بیگ هزار پوندی و شمش ریختگی با وزن درخواستی مشتریان را دارد. شرکت ما با افتخار اعلام می کند که در سال 1395 تولید گرانول آلومینیوم (نیم کره آلومینیومی) را جهت اکسیژن زدایی در صنایع فولاد سازی آغاز کرده است. این شرکت توانسته با تلاش شبانه روزی گرید کیفیت را از خودروسازان معتبر داخلی دریافت کند که جزو افتخارات شرکت است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده