تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۷۶۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

راهکارهای حضور شرکت های سیمانی ایران در عراق بررسی شد

می متالز - رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق ضمن حضور در غرفه ی اختصاصی شرکت سیمان نهاوند در نمایشگاه بین المللی بغداد و مذاکره با «مهدی عبدالحسینی» سرپرست صادرات سیمان نهاوند، در خصوص مشکلات موجود بر سر صادرات سیمان به کشور عراق گفتگو کرد.
راهکارهای حضور شرکت های سیمانی ایران در عراق بررسی شد

به گزارش می متالز، «ناصر بهزاد» با اشاره به اینکه مذاکرات زیادی در این مورد صورت گرفته است اظهار داشت: ما با جاهای زیادی مذاکره کردیم و به نتایج قابل قبولی نیز رسیدیم که از طرف شرکت های ایرانی پیگیری نشده است.

وی افزود: به عنوان نمونه با مدیرکل مصالح ساختمانی عراق مذاکره کردیم تا شرکت های ایرانی بتوانند در این کشور فروشگاه های زنجیره ای احداث کنند که صادرات تمامی کالا و محصولات ساختمانی بدون عوارض و مالیات و عرضه ی مستقیم آنها در فروشگاه های عراقی یکی از مزایا آن به شمار می رود.

رایزن اقتصادی ایران در عراق گفت: ما حاضریم در تهران با وزارت صنایع معادن و با تایید نخست وزیر عراق قرارداد عرضه مستقیم مصالح در تهران را امضا کنیم و تمامی کالاهایی که در نمایشگاه عرضه می شود، از قبیل سیمان، آهن و … از پرداخت عوارض معاف باشد.

«بهزاد» ضمن اشاره به مذاکرات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان اظهار داشت: دومین راه که به تایید مسؤلین محترم بنیاد مستضعفان نیز رسیده این است، طی توافق بنیاد با آقای «علی الامیری» معاون وزیر صنایع عراق مقرر گردید تا بنیاد مستضعفان در کشور عراق شهرک صنعتی ایجاد کند و حتی مصالح لازم نیز از ایران تامین شود.

همچنین به گفته ی “عبدالحسینی” سرپرست صادرات سیمان نهاوند؛ در حال حاضر تلاش هایی از سوی سفیر و رایزن اقتصادی کشورمان در عراق در حال انجام است که انشالله بتوانیم ضمن تحویل کارخانه های سیمان عراق، نسبت به بازسازی و ترمیم چرخه ی تولید اقدام کنیم.

عناوین برگزیده