تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۷۶۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش هزینه های تولید و آلاینده های محیط زیست نیاز آینده صنعت سیمان

می متالز - ایده اولیه برگزاری کنفرانس های حرفه ای در صنعت سیمان به ۳ سال قبل برمی گردد. هنگامیکه برای اولین بار آموزش های بازاریابی وفروش حرفه ای با متدولوژی Cambridge Marketing از طرف هلدینگ سیمان فارس وخوزستان برگزار گردید.
کاهش هزینه های تولید و آلاینده های محیط زیست نیاز آینده صنعت سیمان

به گزارش می متالز، مهندس حمید رضا تاجیک دبیر علمی سومین کنفرانس بین المللی آی سم در ایران گفت: خلا دانش بازاریابی در صنعت سیمان در حین برگزاری این کلاس ها کاملا ملموس بود لذا تصمیم گرفتیم با برگزاری کنفرانس های علمی تا حدی این خلا را پوشش دهیم. اولین کنفرانس با مشارکت اساتید دانشگاه صنعتی شریف در حوزه نوآوری وتغییر بزرگ کلید خورد. در کنفرانس اول برروی نقش دانش کنترل کیفیت در بازاریابی وفروش تمرکز داشتیم.

وی افزود: علت این موضوع هم به پژوهشی برمی گشت که در دانشگاه هاروارد آمریکا انجام شده بود. پژوهشگران پس از بررسی پارامترهای مختلف در فروش به این نتیجه رسیدند که در آینده، مدیران فروشی موفق هستند که به دانش کیفیت محصول اشراف داشته باشند. در کنفرانس دوم آی سم با توجه به مشکلاتی که در خرید وع قد قراردادهای تجاری در صنعت سیمان وجود داشت، موضوع «قراردادهای تجاری ومدیریت خرید» مورد بررسی قرار گرفت و شرکت کنندگان در کنفرانس با مهارت های مذاکره برای عقد قرارداد های تجاری از زبان پرفسور حیدری پدر علم مذاکره ایران آشنا شدند. در این کنفرانس دکتر مهرجویی استاد دانشگاه تگزاس آمریکا تجارب خود را در این زمینه بیان نمود. در کنفرانس دوم که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد مدیران عامل هلدینگ های فارس وخوزستان وغدیر نقطه نظرات وپیشنهادهای اجرایی برای کاهش هزینه ها در خرید را ارایه نمودند.

حمید رضا تاجیک ضمن اشاره به این نکته که با توجه به تجارب گذشته ونیاز امروز صنعت سیمان به کاهش هزینه های تولید وکاهش آلاینده های محیط زیست موضوع کنفرانس سوم «استراتژی های بازاریابی برای سیمان های کامپوزیت» انتخاب شده است اظهار داشت: براساس مدل های نوین مدیریت بازار و  تجربیات بین المللی، از مهمترین اقداماتی که به منظورحفظ بقای سازمان و افزایش سود آوری می توان انجام داد باید به کاهش هزینه های تولیدو بهای تمام شده سیمان، کاهش میزان تولید وسهمیه بندی و بخش بندی بازار و ایجاد بازارهای جدید صادراتی اشاره کرد که در این میان بهترین استراتژی برای خروج از بحران، کاهش هزینه های تولید وبهای تمام شده سیمان می باشد زیرا علاوه برتضمین اجرایی توسط تولید کننده، ازمیزان ریسک پایینی هم برخوردار است.

وی افزود: تولیدسیمان های آمیخته با عملکرد بالا وسیمان های مرکب، گامی اساسی درراستای کاهش هزینه های تولید است. اما این مهم هم اکنون با استقبال چندانی از سوی مشتریان وتولیدکنندگان داخل کشور روبرو نیست. علت این امر عمدتاً ناشی ازعدم دستیابی به مقاومت های اولیه بالا وگیرش سریع با وجود تامین خواص بهینه دوام آن در مقایسه با سیمان های تیپ از یک سو وعدم آشنایی مصرف کنندگان با خواص این سیمان ها از سوی دیگر است.

دبیر علمی سومین کنفرانس بین المللی آی سم در ایران در خصوص اهداف برگزاری این سمینار تخصصی گفت: هدف از برگزاری این سمینار ارایه راهکارهای عملی براساس الگوهایی است که درکشورهای اروپایی و آمریکا در زمینه تولید سیمان های آمیخته با عملکرد بالا و سیمان های مرکب اجرایی شده، می باشد و طی آن به مباحث فنی واقتصادی برای مدیریت بهینه هزینه ها در تولید و متعاقباً فرهنگ سازی برای مصرف این نوع سیمان ها پرداخته می شود.

عناوین برگزیده