تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۴۱۰
کد خبر: ۷۶۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سفیر ایران در اتریش از سفر شهردار تهران به وین خبر داد

تجارت ایران و اتریش به سطح گذشته بر می‌گردد

می متالز - عبادالله مولایی که این روزها هیات تجاری اتاق تهران را همراهی می‌کند، اعلام کرد که شهردار تهران نیز به زودی به وین سفر می‌کند.
تجارت ایران و اتریش به سطح گذشته بر می‌گردد

به گزارش می متالز، سفیر ایران در اتریش در حاشیه نشست مشترک فعالان اقتصادی ایرانی و اتریشی در اتاق بازرگانی وین با اشاره به سفر هیات تجاری اتاق تهران به اتریش تاکید کرد که دو کشور قصد دارند چشم‌انداز خوبی برای بهبود روابط تجاری فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی اتاق تهران به اتریش، عبادالله مولایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در نشست مشترک اتاق‌های بازرگانی وین و تهران گفت: در طول دو سال گذشته رابطه سنتی و دوستانه‌ بین ایران و اتریش به‌طور چشمگیری پیشرفت کرده و اتریش در این راه برنامه‌های زیادی داشته است.

وی افزود: فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم روابط‌مان را به سطح گذشته با ایران برگردانیم و بتوانیم همکاری مشترک تاثیرگذاری داشته باشیم. اگرچه در حال حاضر سطح روابط چندان بالا نیست اما توانسته‌ایم در ماه‌های بعد از برجام این روابط را بسیار افزایش دهیم.

سفیر ایران در اتریش اظهار داشت: اتریش شریک منطقه‌ای ایران در اروپا به حساب می‌آید و ملاقات ما با شهردار وین در راستای همین افزایش تبادلات انجام گرفته است. پیش از این توافقنامه‌ای بین اتاق بازرگانی تهران و اتاق بازرگانی وین در تهران منعقد شده بود و سفر هیات تجاری اتاق تهران در واقع پاسخی به سفر پیشین فعالان اقتصادی اتریش است.

وی افزود: در ادامه این مراودات، محمدعلی نجفی شهردار تهران نیز در قالب یک هیاتی به وین سفر می‌کند تا چشم‌انداز مراودات اقتصادی دو کشور بیشتر بهبود یابد.

مولایی ادامه داد: تهران به عنوان یک کلانشهر ظرفیت بسیار بالایی دارد و به وین به عنوان یک شریک بلندمدت فکر می‌کند. ما می‌توانیم از این روابط برای تبدیل پتانسیل‌های بالقوه به بالفعل در زمینه‌های مختلف مدیریت آب، تجهیزات پزشکی، انرژی، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی و دیگر صنایع کوچک و متوسط بهره ببریم. من اطمینان دارم اتاق تهران و وین به عنوان دو اتاق بازرگانی پیشرو می‌توانند از این پتانسیل‌ها برای توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه استفاده کنند. سفارت ایران در وین نیز برای کمک به توسعه روابط دو کشور در آینده کاملا آماده است.

عناوین برگزیده