تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۴۷۹
کد خبر: ۷۷۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

همایش هم اندیشی و تعامل سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان های مردم نهاد در کارخانه سیمان کرمان برگزار شد

می متالز - همایش هم اندیشی و تعامل سازمان حفاظت محیط زیست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی وسرمایه های اجتماعی استان کرمان، با شعار «به امید روزی که : همه ۸۰ میلیون ایرانی محیط بان باشند» در محل سالن امفی تئاتر کارخانه سیمان کرمان برگزار شد
همایش هم اندیشی و تعامل سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان های مردم نهاد در کارخانه سیمان کرمان برگزار شد

توجه به حفاظت از محیط زیست به عنوان محور توسعه پایدار درصدر اهداف و استراتژیهای مدیریت ” سیمان کرمان ” قرار دارد وگواه این مدعی نصب و راه اندازی و به روز رسانی و بکار گیری تکنولوژی روز دنیا در زمینه حفاظت آب ، خاک و هوا در کنار نشستها ، گرد همایی ها و همایش های آموزشی پژوهشی مرتبط با حفاظت محیط زیست است.

به گزارش می متالز، یکشنبه ۹۶/۸/۷در محل سالن آمفی تئاتر کارخانه سیمان کرمان ” همایش هم اندیشی و تعامل سازمان حفاظت محیط زیست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی وسرمایه های اجتماعی استان کرمان ” برگزار شد .

در این همایش که به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان صورت گرفت شرکت سیمان کرمان میزبان فعالان حفاظت محیط زیست ، مدیران واعضا سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی، مسئولین استانی، مدیران ،معاونین و مدیر کل محیط زیست استان کرمان و اصحاب رسانه و خبرگزاریهای زیست محیطی بود.

مهندس رحمانی مدیر عامل سیمان کرمان بعنوان میزبان این همایش بعد از خیر مقدم به میهمانان و مدعوین و مسئولین حاضر در جلسه گفت: امروزه ضرورت حفظ و حراست از محیط زیست بعنوان محور توسعه پایدار بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه با محیط زیستی روبرو هستیم که طی سالیان گذشته ضربات و آسیبهای زیادی از رفتار ناآگاهانه خورده است و به هر رو باید هر چه سریعتر جلوی گسترش این آسیبها گرفته شود وبه ترمیم لطمات گذشته پرداخت.

مدیر عامل سیمان کرمان افزود: بهترین گزینه درجهت پیشگیری و جلوگیری از آسیبهای زیست محیطی فرهنگ سازی و ترویج الگوهای رفتاری مناسب با جریان حفاظت از محیط زیست است که در این زمینه می توان از توان و پتانسیل سازمانهای مردم نهاد استفاده کرد و نظربه ماهیت اجتماعی و مردمی این سازمانها در بین اقشار جامعه می توانند بعنوان متولی و مدعی حفاظت از محیط زیست در فرهنگ سازی، آموزش و ترویج هنجارهای زیست محیطی منشا اثر باشند .

وی در ادامه به پهنه گسترده استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت استان کرمان با اختصاص بیش از۱۰درصد مساحت کل ایران به خود پهناورترین استان کشور بشمار می رود. وجود اقلیم های متنوع در برخی مناطق این استان حتی تا ۱۷ گونه آب و هوایی در یک شهرستان طبیعت چهار فصل این سرزمین را ایجاد کرده است .گوناگونی جانوری و پوشش گیاهی غنی و متنوع با دشتهای وسیع پست و مرتفع در جنب سلسله کوههای برف گیر در مجاورت کویر تفدیده، اقلیم استان را خاص و بی نظیر کرده است .
اما از طرفی این استان بعنوان بهشت معادن ایران، معادن بزرگ ، غنی و متنوعی با تعداد بالا در خود جای داده است و هر جا معدن باشد به دنبال آن وجود صنعت و تکنولوژی در استخراج و فراوری و ایجاد صنایع تبدیلی در مجاورتش امری اجتناب ناپذیراست.

مدیر عامل سیمان کرمان همچنین اظهار داشت: آنچه که می تواند بهره برداری از این نعمت و موهبت خدادادی را در حد بالا و بدون تاثیر منفی امکان پذیر کند برنامه ریزی ، قانون گذاری ایجاد زیر ساخت و اجرای صحیح آن در بخش دولتی و اجرایی . درکنار فرهنگ سازی، آموزش و ترویج اخلاق زیست محیطی و کار پژوهشی ضمن توجه به جایگاه سازمانهای مردم نهاد و سرمایه های اجتماعی این بخش است .

همچنین در ادامه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان ضمن تشریح وضعیت محیط زیست استان وکشور بطور مختصر تحلیلی از نقاط ضعف و قوت این بخش ارائه کرد و بر لزوم توجه به سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی در این حوزه تاکید کرد .
دکتر جزینی زاده  ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت سیمان کرمان به دلیل حساسیت وتوجه ویژه به حفاظت از محیط زیست و حمایت از سازمانهای مردم نهاد مربوطه در استان کرمان ،گروه صنایع سیمان کرمان را الگوی سایر صنایع خصوصا صنایع سیمانی کشور در حوزه حفاظت از محیط زیست دانست و از اقدامات صورت گرفته در این بخش چه در حوزه عملیاتی ، صنعتی و تکنولوژی فیلترها وغبارگیرها وچه دربخش آموزش وپژوهش ، فرهنگ سازی و ترویج اخلاق زیست محیطی تقدیر کرد و عنوان داشت برای حفظ وحراست از تمامیت آب–هوا–خاک و بطورکلی اقلیم همه ۸۰ میلیون ایرانی باید محیط بان باشند .

عناوین برگزیده