تاریخ: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۷۷۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به صادرکنندگان اختصاص می‌یا‌بد

می متالز - به گفته معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت کشور ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صورت یارانه‌ای به صادر کنندگان تولید کننده تعلق می‌گیرد.
۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به صادرکنندگان اختصاص می‌یا‌بد

به گزارش می متالز، محمدرضا مودودی در بیست و یکمین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه هرمزگان با اعلام این مطلب، افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای صادرکنندگانی که در بخش تجاری فعال هستند جهت حضور در نمایشگاه‌ها، ثبت برند در خارج از کشور و حمل و نقل در نظر گرفته شده است.
وی همچنین تصریح کرد: ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز از طرف صندوق توسعه ملی و بانک‌ها با بهره ۱۳ و نیم درصد تا ۱۴ درصد به صادرکنندگان پرداخت می‌شود.
مودودی میزان صادرات کشور از ابتدای سال تاکنون را ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: صادرات در این مدت دو درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت کشور محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، شیرینی و شکلات، لبنیات، محصولات صنعتی، محصولات فلزی را از جمله کالا‌های صادراتی برشمرد که بیشتر به کشور‌های پیرامونی، چین و هند صادر شده است.

 

هدفگذاری هرمزگان برای صادرات غیرنفتی دو میلیارد دلاری

همچنین رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در این همایش گفت: هدفگذاری امسال هرمزگان در بخش صادرات غیرنفتی حدود دو میلیارد دلار است که تاکنون بیش از ۴۶ درصد آن محقق شده است.
خلیلی قاسمی تصریح کرد: شمش فولادی، آلومینیوم، شمش روی، محصولات شیلاتی، کشاورزی و صنایع دستی از جمله کالا‌های صادراتی هرمزگان است که به کشور‌های هند، امارات متحده عربی و عمان صادر می‌شود.
شایان ذکر است که هرمزگان امسال دو صادرکننده نمونه کشوری نیز داشت که در این مراسم از 25 صادرکنندگان نمونه و 17 صادر کننده فعال هرمزگان تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است که آیین تجلیل از 25 صادر کننده نمونه هرمزگان با حضور معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، معاون استان‌های اتاق بازرگانی ایران، استاندار و مسؤولان استانی هرمزگان در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.
شایان ذکر است به مناسبت بزرگداشت ” روز ملی صادرات ” نمایشگاهی متشکل ازشرکتهای تولیدی استان با رویکرد ایجاد فرصتهای مناسب برای صادرات نیز برپا شد.

عناوین برگزیده