تاریخ: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۵۵
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۷۷۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مهم‌ترین دلیل افزایش تولید نیکل، اصلاحات انجام شده در بخش سادبری اعلام شد

می متالز - تولید نیکل شرکت واله، در فصل سوم سال نسبت به 3 ماهه دوم، با 10 درصد رشد همراه بود که علت اصلی آن، پایان یافتن تعمیرات دوره‌ای بود که در 3 ماهه دوم اجرا شد. همچنین، بازگشتن کوره شماره 2 سادبری به خط تولید، عملکرد تولیدی مناسب معدن تامسون و تولید پایدار معدن اونسا پوما (Onça Puma) که در برزیل واقع است، نیز در این افزایش تولید، مؤثر بودند.
مهم‌ترین دلیل افزایش تولید نیکل، اصلاحات انجام شده در بخش سادبری اعلام شد

به گزارش می متالز، شرکت واله، سال‌ها است که به استخراج و تولید مواد معدنی مختلف اشتغال دارد و یکی از محصولات مهم تولیدی این شرکت، نیکل است. معادن نیکل این شرکت بزرگ، در سطح جهان پراکنده هستند. واله در کشورهای کانادا، اندونزی، نیو کالدیونیا و برزیل صاحب معادن نیکل است. بزرگترین منطقه معدنی این شرکت؛ سادبری (Sudbury) در کشور کاناداست که نصف کل تولیدات واله حجم تولید دارد.. این شرکت 2 منطقه کوچکتر نیز به نام‌های تامسون (Thompson) و وویزیز بی (Voisey's Bay) در کانادا در اختیار خود دارد. در ادامه برای بررسی بهتر، حجم تولیدات نیکل این شرکت، به تفکیک معدنی که از آن استخراج صورت گرفته، در 9 ماهه نخست سال 2017 در نمودار 1 آورده شده است.

همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌شود، تولید نیکل در 3 ماهه سوم امسال، با 10.2 درصد رشد نسبت به فصل گذشته، به حدود 73 هزار تن رسید. در ادامه عملیات‌های استخراج نیکل این شرکت بزرگ، به تفکیک توضیح داده شده‌اند.

 

منطقه عملیاتی کانادا

تولید معدن سادبری در فصل سوم امسال، نسبت به 3 ماهه دوم، افزایش چشم‌گیری داشت و 134.2 درصد رشد داشت. اما این حجم تولید 18 هزار و 500 تنی، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، 16.3 درصد افت را تجربه کرد. علت این حجم عظیم افزایش تولید نسبت به 3 ماهه دوم امسال، راه‌اندازی مجدد کوره شماره 2 در فصل سوم امسال بود. از سوی دیگر در ماه ژوئن، مطابق برنامه قبلی، عملیات تعمیر و نگهداری 3 هفته‌ای بر روی تمامی سایت‌های عملیاتی روباز انجام گرفت که باعث شد حجم تولید 3 ماهه دوم به شدت کاهش یابد. در این بین، کوره شماره 2 از نو ساخته شده و به حجم ظرفیت آن نیز افزوده شد. در اواسط ماه سپتامبر امسال (3 ماهه سوم)، این معدن تصمیم گرفت که به صورت تک‌کوره‌ای به کار خود ادامه دهد. علت کاهش تولید فصل سوم 2017 نسبت به سال گذشته را باید در همین تصمیم، جستجو کرد؛ چرا که در سال گذشته، 2 کوره همزمان در حال فعالیت بودند ولی در سال جاری، تنها یک کوره عملیاتی بود.

تولید منطقه معدنی تامسون در 3 ماهه سوم امسال، با 45.7 درصد افزایش نسبت به فصل دوم 2017، به 6 هزار و 700 تن رسید که نسبت به سال گذشته، 36.7 درصد افزایش نشان می‌دهد. علت افزایش تولید نسبت به فصل قبل، وجود مشکلات در بخش تصفیه در فصل گذشته گزارش شد. افزایش تولید نسبت به سال گذشته نیز به دلیل کوتاه کردن زمان تعمیرات اساسی از پیش تعیین شده بود.
تولید بخش معدنی وویزیز بی نیز با 29.7 درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به 10 هزار و 400 تن رسید. حجم تولید این بخش نسبت به سال گذشته، کاهش 1.9 درصدی نشان می‌دهد که مسبب آن، ارسال کمتر کنسانتره این بخش به سادبری بود. کنسانتره وویزیز بی، برای افزایش تولید یکی از بخش‌های کوچکتر تولید شرکت واله به نام لانگ هاربر (Long Harbour)، به این بخش ارسال شد.

 

منطقه عملیاتی اندونزی

تولید نیکل در بخش اندونزی شرکت واله، با 7.6 درصد کاهش نسبت به فصل گذشته، به 18 هزار و 200 تن رسید. این کاهش تولید، به دلیل فاصله زمانی طولانی‌تری بود که محموله باید طی کند تا به کلیداچ (Clydach) در کشور ولز برسد. بخش تصفیه شرکت واله در این شهر، در حال بهینه کردن حجم تولید خود است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که با تک‌کوره‌ای شدن سادبری، اغلب کنسانتره تولید شده در اندونزی، راهی ولز شود.

 

منطقه عملیاتی نیو کالدونیا

حجم تولید این بخش در فصل سوم امسال، با 12.2 درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به 10 هزار تن رسید. علت این افزایش تولید مشاهده شده، وقوع گردباد و تعمیرات از پیش تعیین نشده در 3 ماهه دوم امسال گزارش شد.

 

منطقه عملیاتی برزیل

تولید بخش اونسا پوما که در برزیل واقع است، در 3 ماهه اخیر، با 29.1 درصد افزایش نسبت به فصل قبل، به حدود 7 هزار تن رسید. علت این افزایش چشم‌گیر، توقف تولید این بخش در 3 ماهه دوم، به دلیل برنامه‌های تعمیراتی از پیش تعیین شده بود.

عناوین برگزیده