تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۷۷۸۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی کیا:

الزامی برای باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو وجود ندارد/ به سمت تولید خودروی صادراتی برویم

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس از بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو دفاع کرد.
الزامی برای باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو وجود ندارد/ به سمت تولید خودروی صادراتی برویم

به گزارش می متالز، سید جواد حسینی کیا با اشاره به بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو از سوی دولت، اظهار داشت: نگاه ها و نگرش هایی به دنبال بسته شدن سایت ثبت شفارش خودرو وارداتی بود که به نظر می رسد دلایل آن قابل قبول و درست است.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث متوقف کردن واردات خودرو شده است این بود که این خودروها بدون به همراه داشتن دانش و تکنولوژی مورد نیاز وارد کشور می شود که مشکلات متعددی  برای مصرف کننده را به دنبال داشت.

نماینده مردم سنقر در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از سوی دیگر طبق قانون خودروهایی اجازه واردات دارند که حداقل ٢٠ تا ٤٠ درصد قطعات آن داخلی باشد اما شاهد هستیم که خودروهایی که ١٠٠ درصد خارجی با ادعای دارا بودن قطعات داخلی از تعرفه کمتری استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: برخی واردکنندگان خودرو با ادعای داخلی بودن بخشی از قطعات دولت را دور می زنند این کار در واقع قدرت رقابت پذیری خودروهای داخلی را به شدت کاهش می دهد.

حسینی کیا در ادامه گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت بیان داشت: ایده متوقف کردن واردات خودرو به تقویت خودروسازی داخلی با محوریت صادرات کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مسائل موجود ضرورتی برای واردات هرچه زودتر خودرو وجود ندارد و بهتر است اولویت دولت تقویت تولید خودروی ملی با نگاه صادراتی باشد.

عناوین برگزیده