تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۱۹
بازدید: ۴۷۶
کد خبر: ۷۷۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کوسه غراوی:

پرداخت یارانه برای تولید سیمان به صرفه نیست/رشد قیمت سیمان بازار مسکن را متلاطم نمی کند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از اینکه قیمت سیمان با هزینه تولید آن همخوانی ندارد، گفت: با افزایش قیمت سیمان بازار مسکن درگیر گرانی نخواهد شد.
پرداخت یارانه برای تولید سیمان به صرفه نیست/رشد قیمت سیمان بازار مسکن را متلاطم نمی کند

به گزارش می متالز، شهرام کوسه غراوی با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر افزایش قیمت سیمان در روزهای آتی، گفت: در حال حاضر قیمت سیمان با هزینه های تولید آن همخوانی ندارد از این رو بسیاری از تولیدکنندگان متضرر شده اند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه واقعی شدن نرخ سیمان برای کمک به کاهش هزینه های دولت و حمایت از تولید کننده لازم است، تصریح کرد: در حال حاضر ادعای صادرات سیمان با یارانه ای که دولت جهت تولید آن در نظر گرفته همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه تسهیل شرایط تولید در کشور لازم است، گفت: در شرایط فعلی اگر افزایش نرخ برای سیمان رخ ندهد هزینه های آن پوشش داده نشده و در نتیجه به مرور شاهد بسته شدن بسیاری از معادن تولید کننده این فراورده ساختمانی خواهیم بود.

 

عدم افزایش قیمت سیمان بیکاری کارگران و تعطیلی واحدهای تولیدی را در پی دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ادامه روند ثبات قیمتی در بازار سیمان علاوه بر تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی بیکاری بسیاری از کارگران را رقم می زند، افزود: همسو با افزایش کیفیت فراورده های ساختمانی به طور حتم هزینه تولید نیز افزایش می یابد از این رو قیمت تمام شده نیز میل به افزایش دارد.

وی ادامه داد: مقاومت دولت در خصوص ثبات قیمت سیمان نمی تواند تبعات خوبی برای صنعت ساختمان سازی و حتی پروژه های عمرانی داشته باشد زیرا ممکن است کیفیت مصالح در سایه عدم همخوانی هزینه تولید با قیمت ها کاهش یابد.

 

رشد قیمت سیمان بازار مسکن را متلاطم نمی کند

کوسه غراوی با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان شاید در نگاه اول بازار مسکن را متلاطم کرده و به افزایش قیمت ها دامن بزند، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر حباب قیمتی در بازار مسکن حاکم است با حذف یارانه سیمان و واقعی شدن قیمت آن دیگر رشد قیمت محسوسی در بازار مسکن شاهد نخواهیم بود.   

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیته تخصصی کمیسیون عمران مجلس آماده بررسی ادله دولت در خصوص چرایی مقاومت در برابر ثبات نرخ سیمان است تا به این ترتیب در فضای تعامل مشکل تولید کنندگان و مصرف کنندگان فراورده های ساختمانی برطرف شود.

عناوین برگزیده