تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۷۷۸۸
سرویس خبر : انرژی
فولادگر مطرح کرد:

نقض برجام توسعه سریع فعالیت های هسته ای ایران را به دنبال دارد/آژانس انرژی اتمی ۹بار پس از برجام پایبندی ایران را تایید کرده است

می متالز - نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت:میزان پایبندی ایران به برجام تا زمانیست که از طرف مقابل نقض نشود و در صورت نقض باسرعت و شدت بیشتری توسعه فعالیت های هسته ای را ادامه می دهیم.
نقض برجام توسعه سریع فعالیت های هسته ای ایران را به دنبال دارد/آژانس انرژی اتمی ۹بار پس از برجام پایبندی ایران را تایید کرده است

به گزارش می متالز، حمیدرضا فولادگر با اشاره به برگزاری دومین دور سمینار سطح بالای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در هتل عباسی اصفهان، گفت: ایران قبل از توافق و حین توافق برجام و پس از آن همواره به موضوع صلح آمیز بودن انرژی هسته ای تاکید داشته و به همین دلیل آژانس انرژی اتمی 9 بار پس از برجام پایبندی ایران را تایید کرده است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،افزود: طبق برجام و در چارچوب همین معاهده توسعه فعالیت های هسته ای حق ایران است و ما می توانیم با توسعه فعالیت های هسته ای در حوزه برق و دارو نیز از انرژی هسته ای بهره ببریم.

وی ادامه داد: طبعا میزان پایبندی ما به برجام تا زمانی که توسط دنیا نقض نشده باشد ادامه می یابد و در صورت نقض با سرعت و شدت بیشتری توسعه فعالیت های هسته ای را ادامه می دهیم.

 

اصفهان می تواند میزبان نشست های مهم بین المللی باشد

 رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ونظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص میزان عملیاتی و کاربردی بودن این نشست ها یادآور شد: نشست های ایران و اروپا فعلا در سطح تخصصی و علمی برگزار می شود و امیدواریم که این بحثهای علمی به تدریج به طرح های کاربردی تبدیل شوند. 

فولادگر در تشریح دلایل برگزاری این دور از نشستهای ایران و اتحادیه اروپا در اصفهان افزود:به هر حال این یک امر رایج در همه دنیاست که همه نشست های مهم بین المللی در پایتخت برگزار نشود و سایر شهرهای مستعد هم در این زمینه مشارکت داده شوند، لذا اصفهان نیز به خوبی از این قابلیت برخوردار است که میزبان نشست های مهم بین المللی باشد. 

وی ادامه داد:با این وجود لازم است به فراهم کردن زیر ساختهای لازم مثل فرودگاه و هتلها در این شهر توجه بیشتری صورت بگیرد،  کما اینکه طرح توسعه فرودگاه هم در دست انجام است. 

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار داشت: البته در این دور از نشست های ایران و اروپا از آنجا که تعداد مهمانان خارجی کم بود، هیچ مشکل و کمبودی نداشتیم و این سمینار بین المللی به خوبی برگزار شد.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای نشست های عمومی تر با مهمانان بیشتر لازم است به بحث زیر ساخت ها  و تسریع در آماده سازی سالن اجلاس سران اصفهان  توجه بیشتری صورت بگیرد، تصریح کرد: اصفهان با تاریخ و فرهنگ و تمدن غنی خود شایستگی آن را دارد که به عنوان پایتخت دوم ایران، میزبان نشست های مهم بین المللی باشد.

عناوین برگزیده